PromZ Magazine 2-2015
2015 - nummer 2 – www.promz.nl 9 8 het streven van de retailer om alle eigen merkartikelen duurzaam te produceren. Daar hoort ook bij dat Albert Heijn inzet op biologische producten. “We zien dat steeds meer consumenten kiezen voor biologisch,” zegt Anoesjka Aspeslagh van Albert Heijn. “Om die keuze voor een groot publiek eenvoudig te maken, hebben we begin januari het eigen merk AH Biologisch geïntroduceerd en het totale assor- timent biologisch fors uitgebreid. De nieuwe verpakking van AH Biologisch en groene kaartjes bij het schap maken de biologische producten makkelijker te vinden in de winkel. Ook krijgen de pro- ducten meer aandacht in Allerhande en in de Bonusfolder. Met de uitbreiding en herkenbaarheid van het assortiment verwachten we dat steeds meer klanten ervaren hoe toegankelijk biologisch is, en dat ze daardoor vaker kiezen voor biologische producten.” Daden Albert Heijn laat het niet alleen bij woorden, plaatjes en aanbie- dingen, schreef Charles Borremans, partner bij Goud Activatie, in zijn column in PromZ Magazine (nr 1, 2015). Met de promo- tie Begin Je Eigen Moestuintje liet de grootgrutter de klanten daadwerkelijk delen in de ambitie om het platteland naar de supermarkt te halen. “Dus geen plastic Disney-poppetjes meer, maar dille-, radijs- en tijmplantjes. Een promotie, die he-le-maal van deze tijd is en leuk is voor jong en oud. Want reken maar, dat ook menig volwassene ineens de geneugten van het zelf kweken van groenten en kruiden gaat ontdekken…,” schreef hij. Borremans wees er ook op dat anno 2015 zelfs een simpele handdoekenspaaractie een ‘fair touch’ heeft gekregen: BP werkt hiervoor samen met goededoelenorganisatie Return to Sender van Katja Schuurman. En kledingketen Zeeman is trots op z’n goedkope imago, maar koppelt dat nadrukkelijk aan de slogan: z v i ew Beeld uit de moestuintjes-commercial van AH. (advertentie) Niet alleen tv-programma’s haken in op alles wat met duurzaamheid heeft te maken, ook Sanoma. In de Libelle van eind mei, bijvoorbeeld, staat onder de titel Libelle samen met Albert Heijn een advertorial over lekker biologisch eten en de producten onder het merk AH Biologisch, inclusief ‘Ga voor meer inspiratie, recepten en filmpjes naar www.libelle.nl/ biologisch’.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5