PromZ Magazine 2-2015
(advertentie) n ew z Webo Promotion in actie voor Nepal Begin mei werd de via de actie ‘Nederland helpt Nepal’ van de Samenwerkende Hulporganisaties (Giro 555) geld ingezameld voor de slachtoffers van de aardbeving in Nepal. Webo Promotion droeg een steentje bij. Studio De Hallen in Amsterdam was het centrum van de actie. Hier was de Digital Lounge gesitueerd en verschillende live-uitzendingen schakelden over naar De Hallen voor de laatste stand van zaken. Webo Promotion sponsorde de flesjes water. “Een uitdagende klus, want een dag van te voren kwam de aan- vraag pas binnen. Samen met onze leverancier konden we snel schake- len, zodat er op de dag van de actie ruim 500 waterflesjes voorzien van bedrukt etiket op de lokatie waren,” aldus Marco Stalenhoef van Webo. Kerstpakketten en de WKR Werkgevers kunnen onbelaste vergoedingen aan hun werknemers geven, bij- voorbeeld kerstpakketten. Dit kan via de Werkkostenregeling. Als het goed is bezorgt de WKR het bedrijfsleven minder administratieve rompslomp en wellicht een financieel voordeeltje. De werkgever mag onbelast vergoedingen geven als het totaalbedrag onder 1,2% van het totale fiscale loon blijft. Dit is de zoge- heten vrije ruimte. Als het bedrag van de vergoedingen boven die grens komt, dan moet de werkgever over dat bedrag daar- boven 80% naheffing betalen. Tot 1 januari 2015 kon de werkgever jaar- lijks kiezen tussen de werkkostenregeling en de oude regeling van vrije vergoedin- gen en verstrekkingen. Dat kan nu niet meer. Per 1 januari 2015 is de werkkosten- regeling (WKR) verplicht. De oude regeling voor vergoedingen en verstrekkingen is vervallen. Gebruikelijkheidstoets In de nieuwe WKR mogen kerstpakket- ten ondergebracht worden in de ‘vrije ruimte’, evenals bijvoorbeeld een fiets en personeelsfeesten (onder bepaalde voorwaarden). Bedrijven hoeven deze extra’s niet meer per werknemer bij te houden. Dat mag voortaan in één berekening voor het gehele bedrijf. De enige voorwaarde waar nog rekening mee moet worden gehou- den is de gebruikelijkheidstoets. Deze toets schrijft voor dat de uitgave niet meer dan 30% mag afwijken van soortgelijke uitga- ves in uw bedrijf of branche. Rituals opent eerste winkel in Parijs Rituals heeft zijn eerste winkel in Parijs geopend. De winkel wordt door eige- naar Raymond Cloosterman het startschot genoemd van een flinke uitbreiding in Frankrijk. Hij ziet kansen om de komende tien jaar zo`n 200 vestigingen in het land te openen. Ook de twee komende vestigingen komen in Parijs, waaronder één in het shoppingcen- trum Les Halles. Daarnaast zijn er plannen om nog dit jaar een winkel in Lille te openen en wil Rituals shop-in-shops introduceren bij Franse warenhuizen. Rituals focust zich in 2015 naast Frankrijk ook op expansie in Luxemburg, het Midden- Oosten en Australië. In totaal wil de Nederlandse cosmeticaketen zo`n 80 nieuwe eigen winkels toevoegen, om het totaal op 420 vestigingen te brengen. Verder moet het aantal shop-in-shops met circa 300 verkooppunten groeien naar 1.400. bron: Retailnews, Profnews
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5