PromZ Magazine 2-2015

94 n ew z In opdracht van Amstel ontwikkelde BrandPremiums de Amstel Bierdon. De Bierdon werd ingezet als give-away voor elke deelnemer van de Amstel Gold Race 2015 (die medio april plaatsvond) en als premium op de winkelvloer bij diverse retailers. In nauwe samenwerking tussen Amstel en BrandPremiums werd het iconische Amstel Radler-glas omgetoverd tot een echte bidon. De uitdaging was om het originele ontwerp van het Amstel Radler-glas te behouden, maar tegelijkertijd de bierdon pas- send te maken voor elke bidonhouder op een racefiets. Het bijzondere ontwerp is ook terug te zien in de vormgeving van de draaidop die de conische lijn van het glas volgt. Hierdoor is een echt glas met een bierkraag nagebootst. Cosmetize levert flesjes nagellak met logo. Er is keuze uit meer dan 1000 kleuren, van mat tot neon. De nagel- lak is geproduceerd in Europa en vrij van tolueen, DBP en formaldehyde. De nagellakken zijn in standaardfles- jes verkrijgbaar vanaf 1000 stuks per kleur met een minimaal aantal van 3000 stuks. Andere verpakkingen zijn verkrijgbaar vanaf 50.000 stuks. De nagellakken kunnen op de voor- en achterzijde met een kleur bedrukt wor- den. Op de achterzijde wordt altijd de wettelijk verplichte informatie vermeld. Info: www.cosmetize.nl Handgemaakte producten doen het goed Handgemaakte producten zijn populair. De populariteit van Etsy, een online markt- plaats waar meer dan 1 miljoen aanbieders hun handgemaakte producten aan meer dan 20 miljoen klanten verkopen, is daarvan het bewijs. Ook grote bedrijven verkopen hun producten als gedeeltelijk handgemaakt. Maar er is nog maar weinig onderzoek over het aanprijzen van handgemaakte producten te vinden. Met recent gepubliceerd onderzoek onder de naam `The Handmade Effect: What`s Love Got to Do with It` wordt hier een begin in gemaakt. In het onderzoek werd gekeken of er een positief effect bestaat op het aanprijzen van een product als handgemaakt. Door verschillende experimenten kwamen de onderzoekers erachter dat dit wel degelijk ver- schil kan maken in de aantrekkelijkheid van een product. Als iets wordt aangeprezen als handgemaakt, zijn consumenten bereid hier meer voor te betalen. De aantrekkelijkheid heeft te maken met het idee dat handgemaakte pro- ducten met liefde zijn gemaakt, liefde bevatten en ook weer liefde doorgeven. Ook zijn handgemaakte producten aantrekkelijke cadeaus. Ondanks het feit dat iets wat wordt aangeprezen als handgemaakt, niet altijd per definitie helemaal handgemaakt hoeft te zijn, aldus een bericht in Tijdschrift voor Marketing. Overname Stibbe door Diebels Relatiegeschenken Per 7 mei 2015 heeft Diebels Relatiegeschenken in Deventer de activiteiten van Stibbe Promotionals te Almere overgenomen. Philip Stibbe is ‘zakelijk’ mee verhuisd en blijft voor Stibbe Promotionals de vaste con- tactpersoon. Oprichtster Mieke Stibbe blijft in de nieuwe situatie meekijken en meehelpen. Korting als marketingmiddel verliest waarde Veel retailers zien prijskortingen nog steeds als dé manier om verkeer naar hun winkels te lokken en een vorm van klantentrouw op te wekken. Een nieuw retail sectorrapport laat echter het tegendeel zien. Enkele uitkomsten: Retailers richten zich zo sterk op prijs als concurrentiemiddel, dat ze in sommige gevallen structureel geld toeleggen op hun verkopen. Een groot risico in de kle- dingbranche, is dat de omzet hierdoor niet stijgt, maar de kostprijzen wel. Het rapport spreekt over een ‘race to the bottom’. Dit meldt Touch Incentive Marketing. Dit bedrijf voor incentive- en loyalty- programma’s stelt over de meerwaarde van loyalty- en incentivecampagnes ten opzichte van prijskortingen het vol- gende: succesvolle incentivecampagnes bieden een hogere belevingswaarde dan kortingsacties. Door middel van loyalty- en incentive- campagnes kunnen bedrijven zich beter differentiëren van hun concurrentie en het rendement van deze campagnes ligt, zeker op lange termijn, hoger dan korte termijn kortingsacties.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5