PromZ Magazine 1-2016

14 Vasthoudend, consistent en toch steeds weer verrassend. De Beroepencampagne van Blue Band gooide hoge ogen bij consumenten en vakgenoten. Na zes edities van de promoti- onele acties, met aansprekende premiums, verlegt het Unilevermerk de koers. Met een internationale campagne slaat Blue Band een nieuwe weg in. Blue Band neemt afscheid van Beroepencampagne E en sterk merk verdient sterke premiums. Met die instelling heeft Blue Band de afgelopen zes jaar de Beroepencampagne gevoerd. Het begon allemaal met het beroepenkookboek, in 2010. In de jaren erop volgden bordjes en schaaltjes, bakhulpjes, broodplankjes en broodtrommel- tjes. Dit jaar voegde het margarinemerk koekvormpjes aan de reeks toe. PromZ Premiumpromotion In 2013 werd Blue Band al uitgeroepen tot winnaar van de PromZ Premiumpromotion of the Year. De vakjury roemde de Beroepencampagne om het lef, de consistentie en de sterke stra- tegie. In dat jaar gingen de gekleurde broodplankjes als zoete broodjes over de toonbank. Dit jaar sloot Blue Band met de koekvormpjes ook nog eens mooi aan op de Heel Holland Bakt-hype. Bij de briefing vroeg Blue Band aan premiumleverancier Interimage om met voorstellen te komen op basis van gebruiksmomenten die passen bij de pro- ductlijn, zoals ‘zoete keuken’ en ‘ontbijt en lunch’, vertelt brand building assistent Pam Scholtes van Blue Band. “De afgelopen twee jaar hadden we iets gedaan met ontbijt en lunch. We pro- beren het een beetje af te wisselen, dus de voorkeur ging uit naar TEKST: ALLARD FREDERIKS de zoete keuken. Daarnaast is bakken een enorme trend. En als mensen bakken, doen ze dat vaak met Blue Band. Om dit verder te stimuleren, zijn we met koekvormpjes gekomen.” Toen de keuze eenmaal op dit premium was gevallen, moest het ontwerp nog verder fijngeslepen worden, legt ze uit. “Bij de designs zaten ook koekvormpjes met een veertje erin. Dat was te gevaarlijk voor kinderen, in verband met kleine onderdelen.” Spaarpunten De zesde editie van de Beroepencampagne liep van 17 augus- tus 2015 tot en met 31 januari 2016. De koekvormpjes waren in zes verschillende sets te verkrijgen: ballerina, paardrijdster, voetballer, piloot, brandweerman en zangeres. Op alle Blue Band- verpakkingen waren spaarpunten te vinden. Net als bij voorgaande acties konden klanten hun volle spaarkaar- ten verzilveren bij Blokker. “We willen het zo makkelijk mogelijk maken om je spaarkaart in te leveren,” verklaart Scholtes de logistieke samenwerking met Blokker. Marskramer – onderdeel van Blokker Holding – fungeerde dit keer ook als uitgiftepunt van de koekvormpjes. Bij deze ketens konden consumenten de vorm- pjes ook los kopen, tegen de winkelwaarde van 2,49 euro per set. Interimage is als premiumleverancier sinds de tweede editie bij

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5