PromZ Magazine 1-2016
44 M erken inzetten als marketinginstrument is geen nieuw fenomeen. Bekend is immers dat het appel- leren aan het merkbewustzijn van de zakelijke rela- tie of consument van toegevoegde waarde kan zijn. Niet voor niets kent de beurs PromZ Event al jaren het BrandZ Pavilion om die toepassing van merkartikelen onder de aandacht te brengen van marketeers. Steeds meer veroveren retailmerken, vooral A-merken, een plek als communicatie-, promotie- of loyaltytool. Merkbewuste consument Dat uit de retail bekende merken oprukken om promotionele doelstellingen te bereiken, valt deels te verklaren uit het feit dat Vroeger ging je er alleen mee op reis. Nu zet je ‘m ook in als marketingtool. Hoe veelzijdig een koffer kan zijn, bewijst Emile Vijlbrief van Suitsuit: “Elke koffer is een moving billboard van één vierkante meter.” Met het merk de wereld over TEKST: KARIN SCHAPER het economisch weer beter gaat. Men kan en mag als het ware weer merkbewust zijn. En mensen, niet in de laatste plaats jon- geren, houden nu eenmaal van merken en identificeren zich er graag mee. Merken en emoties gaan samen, of het nu gaat om hagelslag of kleding, horloges of auto’s. Of koffers. Emile Vijlbrief van Suitsuit weet daar alles van. Zijn koffers worden verkocht via de retail en in business to business op diverse manieren ingezet. On the road Vijlbrief heeft al heel wat voetstappen liggen in de promotionele productenbranche. Zo werkte hij onder andere voor de ‘wup- pies’ en bij het pennenmerk Cross. Voor zijn werk reisde hij veel, waardoor het idee ontstond om ‘iets’ met koffers te gaan doen.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5