PromZ Magazine 1-2016
2016 - nummer 1 - www.promz.nl 67 no t e z Marketing Automation in de schijnwerpers Op 23 maart organiseert DeMeter tijdens het nieuwe platform Je Klant In Beweging (Jaarbeurs Utrecht) een seminarprogramma met als onderwerp: Marketing Automation. Marketing automation is hoofdzakelijk gericht op 4 deel gebieden: analyse van insights, managen van marketing campag- nes, klantdata structurering en opslag en het zorgdragen voor het doorvertalen van leads naar klanten. Het stelt de marketeer in staat om de krachten van technologie, data en insights te bundelen en zo te komen tot betere resultaten. Tijdens het seminarprogramma zullen er een aantal cases gepresenteerd worden die een beeld geven van hoe marketing automation inge- zet kan worden. Sprekers Frans Melenhorst, Clear Value: Marketing Automation, een tool garandeert extra kosten maar geen succes: wat dan wel? Wat heb je aan marketing automation? Waarom zou je het überhaupt doen? Wat zijn de 5 praktijk stappen die garanderen dat MA een succes wordt? Hoe selecteer je de juiste marketing automation tool?” Jeroen van Hooijdonk, Alex vermo- gensbeheer: Hoe maak ik mijn klanten weer actief? Presentatie die toelicht hoe Alex in samenwerking met TIMDM.nl een succesvolle campagne heeft gevoerd om ‘slapende’ klanten weer actief aan het beleggen te krijgen. Ger Nijkamp, Ricoh: De rol van Marketing Automation binnen het online speelveld. Slechts een zeer beperkt deel van alle online bezoekers geeft een e-mail adres en opt-in af. Daarmee is marketing auto- mation een belangrijk maar zeker niet het enige onderdeel om effectief te inspireren, informeren en converteren. In deze presen- tatie laat Ger Nijkamp zien hoe Ricoh het veranderende oriëntatie- en beslisproces binnen hun b to b-doelgroepen en mark- ten stimuleert, faciliteert en rapporteert. En welke rol Marketing Automation daarin speelt. Mark Appel, Exact: Marketeers hebben een grote hoeveelheid aan data en tools tot hun beschikking om het ‘marketing spel’ nog beter te kunnen spelen. Slimmer opbouwen van bereik binnen de doelgroep om vervolgens die boodschap uit te ser- veren die er op dat moment toe doet in de juiste context. Tijdens zijn presentatie gaat hij in op de reis die Exact de afgelo- pen jaren heeft afgelegd op het gebied van marketing automation. “Hoe zijn we gestart, wat hebben we geleerd en welke valkuilen zijn we in gelopen. Wat heeft de implementatie van marketing automation voor impact gehad op de Exact organisa- tie, de mensen en de bedrijfsresultaten? En welke uitdagingen liggen nog voor ons?” Het programma begint om 14.30 uur en kan kosteloos worden bijgewoond dankzij de sponsors Het Portaal Uitgevers, DeMeter en Jaarbeurs. Meer informatie en inschrijven: www.jeklantinbeweging.nl Silver rating EcoVadis voor VepaGifts EcoVadis is een onafhankelijk bureau dat organisaties beoordeelt op criteria als beleid, initiatieven en resultaten op gebied van milieu, arbeidsomstandigheden, eerlijke handelspraktijken en supply chain. Robert van Enschot (VepaGifts): “EcoVadis heeft VepaGifts op het niveau zilver beoordeeld op duurzaamheid in de organisatie op basis van de gerapporteerde initiatieven en prestaties. EcoVadis is positief over de vooruitstrevende duurzame visie van VepaGifts en de toewijding van ons bedrijf op het gebied van goede werkom- standigheden. De rating is een bewijs van onze betrokkenheid op het vlak van verantwoord ondernemen, samen met onze relaties." EcoVadis werkt voor meer dan 110 internationale bedrijven wereldwijd o.a. Coca Cola Enterprises, Heineken, AirFrance/KLM en ING Bank. Met de collectie van Bali Clicks Original (PromZ Event, standnummer 338) kan men in een oogwenk een eigen look creëren. De inspiratie van de mensen achter Bali Clicks Original komt voort uit hun passie voor de cultuur en bewo- ners van het Indonesische eiland Bali. Sinds 2012 brengt Bali Clicks Original zijn collectie van kleine, unieke en gemakkelijk verwisselbare natuurstenen en elementen vanuit Bali naar meer dan 500 shops over de hele wereld. Ook laten ze daar de bijhorende accessoires, zoals tassen, riemen, armbanden, ringen, kettingen en sandalen vervaardigen (www.baliclicksoriginal.com ) j e k lant i n b eweging . nl dé beurs voor actiemarketing
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5