PromZ Magazine 1-2016
z 2016 - nummer 1 - www.promz.nl 7 even t 8 de oranje kroon van de Staatsloterij, de Heineken-hoed, maar ook recente acties als het juichpak van Jumbo en de moestuin- tjes van AH, kan heel wat inspiratie opdoen voor succesvolle premiumacties anno nu. Niet alleen voor de grote consumen- tenmerken, want de succesvolle premiumacties van toen zijn óók leerzame voorbeelden voor kleinere merken of merken in business to business. Wat blijft is dat mensen leuke gifts en gadgets, leuke geschenken en leuke actievormen gewoon leuk blijven vinden. Dat lijkt een flauwe opmerking, maar is wel een waarheid als een koe. Nu nog invullen… Maar dat is nou net de uitdaging, toch? Wie de succesvolle promotionele artikelen en dito technieken van weleer aanpast aan de eisen en mogelijkheden van deze tijd, heeft een heel goed basisrecept in handen voor succes. Professionals wil- len altijd vernieuwing. Maar je hoeft niet altijd opnieuw het wiel uit te vinden om te scoren bij consumenten, zakelijke relaties of eigen medewerkers. Een net andere invalshoek, kleine aanpas- singen in ideeën, een product net even anders laten maken kan groots resultaat opleveren. En een sterke combinatie van mar- “De identiteit en het imago van Asito zijn in hoge mate afhankelijk van onze medewerkers. Het is belangrijk om ze te laten merken hoe waardevol we ze vinden, en ze een zekere bedrijfstrots mee te geven. Daartoe zetten we onder meer relatiegeschenken in,” manager communicatie Sander Haas van Asito. Nieuw: Je Klant In Beweging Je Klant in Beweging is het nieuwe platform waar u bureaus en leveranciers vindt die strategieën en tech- nieken ontwikkelen voor actie- en dialoogmarketing, zowel on- als offline. Dit platform, dat tegelijkertijd plaatsvindt met PromZ Event, is ontstaan vanuit de vraag van bezoekers van PromZ Event, die ook beslissingsbevoegdheid hebben waar het gaat om de selectie van toeleveranciers en bureaus op het brede scala van actiemarketing, direct marketing, telemar- keting, email marketing, mobile marketing, loyalty, logistieke diensten, listbroking, fulfilment etc. Veel promotionele producten, middelen en media, kunnen worden ingezet in actie- en dialoogmarketingcam- pagnes: op Je Klant In Beweging ziet men nieuwe en originele ontwikkelingen op dit vlak. In combinatie met PromZ Event kan men zich dus in één dag oriën- teren op alle – nieuwe – producten en diensten op het brede gebied van actiemarketing. Tijdens Je Klant In Beweging organiseert marketingvereniging DeMeter seminars met als thema Marketing Automation (zie ook pag. 67). www.jeklantinbeweging.nl , 23 & 24 maart, Jaarbeurs Utrecht, Hal 3.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5