PromZ Magazine 1-2016
no t e z Personaliseren we eigenlijk wel goed? Het gepersonaliseerd benaderen van klanten is belangrijk, maar wordt dit ook op een goede manier ingezet? In een recent onderzoek van Forrester blijkt dat marketeers hier heel anders over denken dan de consumenten zelf. Uit het onderzoek van Forrester, gehouden onder 1200 consumenten en 200 marke- teers, blijkt dat 66% van de marketeers de manier waarop ze personalisatie inzet- ten zeer goed tot uitstekend vindt. Slechts 31% van de klanten is het hier mee eens en geeft aan dat bedrijven personalisatie goed doorvoeren. 40% van de consumen- ten geeft zelfs aan dat ze aanbiedingen ontvangen die niet relevant zijn, 44% geeft aan teveel aanbiedingen te ontvangen en hierdoor hun interesse te verliezen. Het juist inzetten van personalisatie blijft echter van groot belang: 66% van de consumenten geeft aan dat geper- sonaliseerde berichten met relevante aanbiedingen een positief effect heeft op de aankoopbeslissing. bron: loyaltyfacts A perfect day voor vriendinnen… Sanoma/SBS organiseert deze zomer in samenwerking met supermarktketen Jumbo een event voor 100.000 vriendin- nen: Share a Perfect Day. In Hilvarenbeek (bij Tilburg) vieren vriendinnen op don- derdag 30 juni, vrijdag 1 en zaterdag 2 juli 2016 hun vriendschap en ‘beleven zij een bijzondere dag’. Er zijn live optredens van een groot aantal bekende artiesten, food & drinks, verras- sende workshops, de nieuwste trends op het gebied van lifestyle én lekker shop- pen in vier werelden: City, Beach, Park en Country. Een beetje à la de Libelle Zomerweek en de Margriet Winterfair… Nieuwe regels voor cadeaubonnen Cadeaubonnen moeten minimaal drie jaar geldig zijn. Die afspraak hebben de Consumentenbond en de Stichting Keurmerk Cadeaukaarten vastgelegd, evenals de oprichting van een Geschillencommissie Cadeaukaarten. Volgens deze twee partijen wordt met de afspraken gehoor gegeven aan de meest voorkomende klacht van consumenten: een te korte geldigheidsduur van de bon- nen. Het minimum van drie jaar geldt voor producten die in een winkel kunnen wor- den gekocht. Voor vouchers voor belevenissen is de termijn twee jaar, altijd vergezeld van de mogelijkheid om met één jaar te verlengen. De uitgevers VVV Cadeaubon, Fleurop Bloemenbon, De Pluim, Nederlandse Boekenbon, Nationale EntertainmentCard en Weekendjeweg.nl Cadeau Card zijn de eerste partijen die zich bij de stichting heb- ben aangesloten. Financieel gezond Ook worden verkopers - winkelketens of losse winkels - gecheckt op hun financiële gezondheid, aldus de Consumentenbond. De uitgevers hebben onderling gepraat over wat te doen met de cadeaubonnen als een verkoper failliet gaat. In de opgestelde tweezijdige algemene voorwaarden staat ook dat duidelijk op de bon moet staan hoe lang het cadeau geldig is, dat het aangebodene in verhou- ding moet staan met de prijs van de kaart en dat het niet is toegestaan om consu- menten te verplichten tot het kopen van extra’s bij het verzilveren van de cadeau- bon (bijvoorbeeld een ontbijt bij een hotelovernachting). (advertentie)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5