PromZ Magazine 2-2016

2016 - nummer 2 - www.promz.nl 79 no t e z Over de betekenis van schoonheid… Project Beauty levert een volledig te personaliseren boekje of e-boekje over de betekenis van het woord ‘schoonheid’. Met behulp van een vragenlijst neemt Project Beauty de consument bij de hand en loodst hem langs een serie intrigerende dillema’s. (advertentie) Acties van Albert Heijn weer succesvol Ahold heeft de winst en omzet in het eerste kwartaal wederom zien groeien. Albert Heijn kreeg het afgelopen kwartaal ook meer klanten over de vloer. Het bedrijf schrijft het succes voor een belangrijk gedeelte toe aan de spaaractie voor bestek en de tweede, weer succesvolle, moestuintjesactie. Beide acties zorgden ervoor dat de verkopen omhoog gingen. De gegeven antwoorden worden verzameld in een multimedia boekje, getiteld: ‘Op zoek naar schoonheid met <jouw eigen naam>’. Het boekje laat ook zien hoe Nederland over schoonheid denkt. De cadeauboekjes ‘Op zoek naar schoonheid met ….. ‘ zijn sinds begin dit jaar ook leverbaar voor bedrijven en andere organisa- ties. “Met de introductie van een persoonlijke cadeaucode maakt Project Beauty deze gift ook toegankelijk als incentive. De codes kunnen eventueel ook worden ‘verpakt’ als giftcard. De boekjes worden gecreëerd met behulp van een vragenlijst over de per- soonlijke beleving van schoonheid. De vragenlijst laat zien hoe breed het fenomeen schoonheid is. De cadeauboekjes ‘Op zoek naar schoonheid met …’ zijn daarom vooral geschikt voor bedrijven en instellingen in de sectoren geestelijke en lichamelijke gezond- heidszorg, huidverzorging en cosmetica, kunst en design, natuur en milieu en andere terreinen waarop het verschijnsel ‘schoon- heid’ een belangrijke rol speelt,” aldus initiatiefnemer Marius Hogendoorn. Diverse landen De basis van Project Beauty is een internationaal onderzoeksproject. Het project is inmiddels in drie landen uitgevoerd enwordt binnenkort in Nederland herhaald. Over de uitkomsten van het project worden boekjes gemaakt die een beeld geven van de beleving van schoon- heid in een specifiek land. Boekjes zijn beschikbaar voor Nederland, het Verenigd Koninkrijk en Ierland. In de herfst verschijnen ook de boekjes over Duitsland en Oostenrijk. Het project kwam in Nederland mede tot stand met steun van de sponsors Blauw Research en NETQ. Info: 030 -7070001 / 0654 730315.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5