PromZ Magazine 2-2016

2016 - nummer 2 - www.promz.nl 81 no t e z Gouden Esprix voor AH-moestuintjes Twee keer goud is er uitgereikt bij de Esprix, de marketingprijs voor creatie en resultaat die in mei werd uitgereikt. Eenmaal goud was voor de Moestuintjes van AH. Er was goud voor de Valentijnskus van PostNL (bureau Joe Public) in de cate- gorie business to consumer en in de categorie retail ging het goud naar de moestuintjes-actie van Albert Heijn en TBWA\Neboko. Die actie werd door PromZ Magazine eind 2015 al uitgeroe- pen tot de beste premiumpromotie van het jaar, en bekroond met de bijbeho- rende award PromZ PremiumPromotion of the Year 2015. De overige bekroningen waren 7 keer zilver en 22 keer brons. In totaal waren er 31 prijswinnaars, vijf minder dan vorig jaar. Belgische politieke partij tegen reclame voor ‘ongezond voedsel’ Als het aan de Belgische politieke partij Groen ligt, komt er een einde aan het aanprijzen van producten met te veel suiker, zout of vet gericht op jongeren tot 18 jaar met populaire tv-figuren en andere ‘characters’. Bij ons werd dit onderwerp jaren gele- den al actueel, toen overheden en diverse (consumenten)organisaties in de strijd tegen obesitas allerlei verbo- den wilden instellen tegen op kinderen gerichte reclame en sales promotion voor zogeheten ‘ongezond’ voedsel. Overgewicht Volgens de krant De Morgen werkt Groen-kamerlid Anne Dedry aan een wetsvoorstel om elke vorm van reclame voor ‘ongezonde kindervoeding’ te verbieden. Ze wil op die manier het pro- bleem van overgewicht bij de Vlaamse jongeren aanpakken. Eén op de zes jon- gen tussen elf en achttien jaar kampt met overgewicht, aldus een bericht op promobiss.be . Groen wil een verbod op alle vormen van reclame en marketing voor ‘onge- zonde voeding voor kinderen’, zowel op tv, als op smartphone-apps en online. Merchandising en character-marketing met populaire figuren (Kabouter Plop, K3 etc.) voor ongezond voedsel stelt men ook ter discussie. Voor gezonde voeding zou dat nog wel mogen. En ook het geven van premiums bij dergelijke voedingsproducten moet volgens Groen aan banden worden gelegd. Nieuwe ‘kerstmakelaar’ Recentelijk is Jose Wissenburg als kerstmakelaar met verschillende leveran- ciers in de eindejaarsgeschenken branche een samenwerking aangegaan. Inmiddels is Wissenburg bijna 10 jaar actief in de eindejaars- geschenken branche. Met 8 jaar ervaring als accountmanager bij Novelties voor de relatiegeschenken en eindejaarsge- schenken en tot maart 2016 als senior accountmanager bij Company of Gifts, met de focus op eindejaarsgeschenken. Wissenburg zoekt voor haar klanten de juiste match, begeleidt het traject van A tot Z en blijft het eerste aanspreekpunt. Info: jose@kerstmakelaar.nl

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5