PromZ Magazine 3-2017
2016 - nummer 3 - www.promz.nl 61 no t e z Gratis proefsporten met Albert Heijn Op 22 augustus startte Albert Heijn een pilot waarin klanten van Albert Heijn in de regio Utrecht middels een spaaractie gratis kennis kunnen maken met ver- schillende sporten. Vanaf 10 weken na 22 augustus kunnen AH-klanten in Utrecht proefsporten bij honderden clubs, om zo met veel verschillende sporten in aanraking te komen zonder direct vast te zitten aan een abonnement of lidmaatschap. NOC*NSF gaat samen met betrokken sportbonden de sport- clubs helpen om het brede aanbod op een rij te zetten en de nieuwe sporter op een sportieve manier te inspireren, ontvangen en begeleiden. De samenwerking tussen Albert Heijn en NOC*NSF brengt op een laagdrempelige wijze sportvraag en sportaanbod bij elkaar. Meer bewegen Tijdens een bijeenkomst in het Olympisch stadion bekrach- tigden Wouter Kolk, directeur Albert Heijn, en Gerard Dielessen, algemeen directeur NOC*NSF, een 4-jarige samenwerking tussen beide partijen. De samenwerking komt voort uit een gezamenlijke missie om Nederland meer in beweging te krijgen. Beide organisaties zijn diepgewor- teld in de lokale Nederlandse samenleving en hebben het doel om een gezond leven te bevorderen. Na de pilot, start de officiële samenwerking per januari 2017. (advertentie) Gerard Dielessen (l) en Wouter Kolk Media Markt scoort met loyaliteitsprogramma Media Markt heeft in een half jaar tijd 500.000 clubleden geregistreerd voor zijn Media Markt Club, een loyaliteitspro- gramma met extra services en persoonlijke aanbiedingen voor klanten van de elektronicaketen. ‘Dat Media Markt na de lancering in januari binnen no time een half miljoen clubleden aan zich heeft weten te binden, laat zien dat consumenten behoefte hebben aan dit soort initiatieven die een meer persoonlijke benadering mogelijk maken,’ aldus een woordvoerder van Media Markt. Herkenning en support “Herkenning en support, dat is waar consumenten op zitten te wachten,” aldus Dennis Hooijmans, COO en verantwoordelijk voor de marketingstrategie bij Media Markt Nederland. “Door het inzicht dat de Media Markt Club ons biedt, communiceren we niet langer op één manier met onze gehele doelgroep, maar kunnen we iedere klant op een pas sende manier benaderen met services waar ze iets aan hebben.” Internationale uitbreiding Media Markt hoopt begin 2017 de grens van één miljoen leden te bereiken. Zodra dit aantal is bereikt, kan de achterliggende techniek verder worden geoptimaliseerd om voorzichtig de eerste ‘gesegmenteerde’ campagnes uit te rollen. Voor deze technologi- sche ontwikkelingen kiest de retailer ervoor om eerst de club te introduceren in alle veertien landen waar het actief is. Duitsland en Griekenland zijn al live, Zweden volgt binnenkort.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5