PromZ Magazine 4-2016
2016 - nummer 4 – www.promz.nl 11 z (advertentie) award 9 Dino-actie beste premiumactie van dit jaar biologisch op de kaart te zetten, iets waarin AH ontegenzeggelijk een belangrijk aandeel heeft. Niet alleen bij consumenten, maar ook bij het bedrijfsleven. Eerder zei PromZ al dat bedrijven mede door AH en de AH-premiumacties (meer) openstaan voor het inzetten van duur- zame premiums. Een paar jaar terug zei de supermarktketen in PromZ Magazine al dat ze zich meer wilde gaan richten op het duurzaam- heidsaspect bij de keuze voor het premium en het spaarmechanisme: vandaar de keuze voor de consument uit de twee varianten VR-bril (en over de VR-bril gesproken: hét premium van 2016 en 2017, dat durven we wel te beweren (zie ook pag. 12). En zelfs vershouddozen kun je een eco-element toedichten… Doet AH dan altijd alles goed? Nee, bij sommige acties zijn de premiums te snel op, of moet er erg veel worden bijbetaald (denk aan de bestekactie), en de jury vraagt zich af of AH nog wel zonder (spaar)acties kan… Maar de Dino-actie was meer dan goed genoeg om ook dit jaar weer de PromZ Premium Promotion of the Year 2016 in de wacht te slepen. Zoeken naar pareltjes Sinds 2008 wordt de award voor de beste premiumactie van het jaar uitgereikt. Achtereenvolgens waren de winnaars de Welpies van AH (2008), de Cassettestick van Heineken (2009), de Dutch Dress van Bavaria (2010), de actie met de vrachtwagentjes van DE (2011), de mini’s van AH (2012), de beroepencampagne van Blue Band (2013), het oranje juichpak van Roy Donders en Jumbo (2014) en de AH-moestuintjes (2015). Al met al was 2016 ook weer een mooi (premium)promotie jaar. Maar het was toch wel een beetje zoeken naar echte promotiepareltjes, bleek uit de discussie tussen de juryleden. We eindigen dan ook met dezelfde woorden als vorig jaar: ‘Premiumleveranciers dienen steeds weer met nieuwe, opvallende premiums te komen en retailers en fabrikanten ervoor te interesseren. De promotie- en actiemarketing- bureaus kunnen de promotie groot maken. Opdrachtgevers vergroten hun kansen door meer lef te tonen. Durf keuzes te maken, durf anders te zijn, durf iets aan wat een paar jaar geleden doodeng was.’ Wat gaan we in 2017 zien? Foto's: Luzan Veenendaal (vlnr) Frank de Bruin, Karin Schaper en Charles Borremans (vlnr) Ed van Eunen, Allard Frederiks en Kees-Jan Rozestraten Jury PromZ Premiumpromotion of the Year 2016
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5