PromZ Magazine 4-2016
z 2016 - nummer 4 - www.promz.nl 23 award 9 Compacon is uitgeroepen tot Leverancier van het Jaar 2016. De award voor de Best Online Performance 2016 (voor internetleveranciers van promotionele producten) is voor Pinkcube. Eervolle vermeldingen in de categorie voor full service leveranciers waren voor Interimage en Hokra, en in de categorie internetleveranciers voor igopost.nl en maxilia.nl . Vakprijzen voor Compacon en Pinkcube TEKST: SABINE DOELMAN E r gaan vele honderden miljoenen euro’s om in de markt van premiums en relatiegeschenken , zowel on- als offline . Zo’n markt verdient professionals met kennis van zaken, en daar horen awards bij om opdrachtgevers weer even extra attent te maken op de professionaliteit van het promotionele productenvak en de bedrijven c.q. beoefenaren in dit vak. Outstanding performance Met de prijzen wil PromZ Magazine (ondersteund door de brancheorganisatie PPP) de ‘outstanding performance’ van leveranciers van premiums en relatiegeschenken in de schijnwerpers zetten. Niet alleen de winnaars, maar alle geno- mineerden – want die zijn bijna-winnaars (zie kader). Een vakjury beoordeelde de genomineerde bedrijven, evenals de toeleveranciers. Opdrachtgevers konden via een speciale stemsite hun keuze maken uit de genomineerde bedrijven. Ruim 3000 opdrachtgevers hebben dat gedaan. De prijzen zijn in september tijdens een vakevenement al uit gereikt. Compacon De vakjury zei over Compacon o.m het volgende: “Compacon ein- digt altijd hoog in alle jaren dat deze vakprijs nu wordt toegekend. Iedereen heeft bewondering voor hoe Compacon het doet en zijn nek durft uit te steken, óók richting opdrachtgevers. Men noemt Compacon deskundig, servicegericht en creatief. Compacon is een ambassadeur voor het vak door zijn inzet voor verdere professionalisering, niet alleen bij opdrachtgevers, maar ook bij toeleveranciers en collega’s. Met name ook de aandacht van Compacon voor CSR en ‘de nieuwe duurzaamheid’ CSV (Creating Shared Values) wil de jury graag extra noemen.” Energie Wat bekent de prijs voor Compacon, vroegen we aan directeur Ton Löbker. “Een vakjury die ons in combinatie met stemmen van toeleveranciers en opdrachtgevers benoemt tot Leverancier van het Jaar 2016 bevestigt ons dat we op de goede weg zijn en motiveert om dit nog verder te uit te bouwen. Wat we belang- rijk vinden voor Compacon vinden we ook belangrijk voor onze branche. We moeten met elkaar blijven werken aan de kwaliteit van onze branche omdat dit ons en onze klanten ten goede komt! We zijn tenslotte een serieuze bedrijfstak, die ook een belangrijke rol speelt in de communicatiemix van onze klanten. Hoe meer collega's en suppliers deze professionalisering ondersteunen, aandacht geven aan kwaliteit en CSR, hoe beter dat is voor ons en onze klanten.” Pinkcube Over Pinkcube zei de vakjury o.a: “Pinkcube heeft in een paar jaar tijd een stevige plaats weten te veroveren op het gebied van internetverkopen van promotionele producten. Een rijzende ster. Kwalificaties die men toeschrijft aan Pinkcube zijn een vakmatige uitstraling en performance richting opdrachtgevers, dynamisch en een goed assortiment: ze weten de aandacht naar zich toe te trekken en vast te houden.” Compliment Edwin Kats, directeur van Pinkcube: “Wij willen voorop blijven lopen, online de beste zijn. Wij zijn een e-commerce bedrijf at heart. Dat we deze award voor de tweede keer winnen is het beste compliment dat we op de juiste weg zijn. Nadat we de prijs vorig jaar wonnen zijn we natuurlijk niet rustig achterover gaan leunen. Elke dag maken we de gebruikerservaring op onze webshops een beetje beter. Elke dag werken we keihard om het mooier, sneller en beter te maken. Niet voor niets is ons interne motto: gewoon, steeds beter.” De 15 genomineerde full service leveranciers van 2016 waren BeGlobal Promotions, Bovi salespromotion, Brandpremiums, Compacon, Gemaco, Hokra, IGO-Post, Intercédé, Interimage, Keiretsu, Kop & Schouders, Robitex, Van Helden Relatiegeschenken, Webo Promotion en WOT-P. De 10 geno- mineerde internetleveranciers voor Best Online Performance 2016 waren allgifts.nl , budgetgift.nl , hiephiepkado.nl , igopost. nl, mainsales.nl , maxilia.nl , multigift.nl , pinkcube.nl, relatie- geschenken.nl en vanhelden.nl.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5