PromZ Magazine 4-2016

2016 - nummer 4 - www.promz.nl 57 no t e z Dirk lanceert een eigen cadeaukaart Dirk van den Broek heeft een eigen cadeaukaart gelanceerd waarvan het tegoed in de filialen van de keten moet worden besteed. ‘De Dirk cadeaukaart, ’t perfecte cadeau voor elke gelegenheid’, luidt de pay-off waarmee supermarktketen Dirk de kaart op zijn website promoot. Het betreft een zogenaamde debetkaart, waarop een bedrag staat dat alleen in de super- markten van de Dirk is te besteden. De waarde kan zelf worden bepaald, vanaf 5 euro tot maximaal 150 euro. De kaart kan bovendien op ieder moment weer worden opgewaardeerd. De cadeaukaart is enkel te verkrijgen bij de filialen van Dirk. De standaard cadeaukaart is gratis en te verkrijgen bij de servicebalies in de winkels. Voor 1,99 euro is echter een gepersonaliseerde kaart te koop. Die kaart kan men zelf ontwerpen via een speciale webpagina op de site van Dirk. Zakelijke markt Dirk richt zich met de kaart op de cadeaumarkt. Meer informatie is op een webpagina voor zakelijke klanten te lezen. Er zijn verschillende cadeauverpakkingen bij de kaart te koop: vier enveloppen en twee doosjes. Bij de doosjes is het moge- lijk een extra aardigheidje te verpakken. De keten mikt met de kaarten uitdrukke- lijk ook op de zakelijke markt, bijvoorbeeld als kerstpakket, maar ook voor andere gelegenheden. Dopper meets Van Gogh Dopper en het Van Gogh Museum hebben samen een Special Edition Dopper gelanceerd. Deze exclusieve uitgave van de duurzame design waterfles is verkrijgbaar in twee verschillende versies, bedrukt met een design geïnspireerd op twee wereldberoemde werken van Van Gogh: Almond Blossom en Sunflowers. Dopper en Van Gogh hebben veel gemeen. Beide zijn van Nederlandse origine, natuurlief- hebbers en beiden gebruiken design om een verhaal te vertellen. Het verhaal van Van Gogh gaat over het vangen van de schoonheid van de natuur, de boodschap van Dopper draait om het behoud ervan. Tel daarbij op dat het Van Gogh Museum ‘s werelds allereerste museum is met het internationaal erkende duurzaamheidscerfi- ticaat BREEAM-NL In-Use en een samenwerking tussen Dopper en het Van Gogh is eigenlijk heel logisch. De Special Edition Dopper is verkrijgbaar in de kleuren Cool Blue en Hello Yellow. De cup van de blauwe Dopper is bedrukt met een design geïnspireerd op het werk Almond Blossom. De gele Dopper is bedrukt met de wereldberoemde Zonnebloemen. De Special Editions ‘Almond Blossom designed for Dopper’ en ‘Sunflowers designed for Dopper’ zijn verkrijgbaar bij de Dopper webshop, geselecteerde Dopper- ver- kooppunten en de museumshop van het Van Gogh Museum voor € 17,95. Duurzaamheidsprijs voor Logoloop Het product Logoloop van het bedrijf Blikvanger heeft een award gewonnen voor zijn zeer duurzame karakter. De award, ofwel PSI Sustainability Award 2016, is in oktober uitgereikt door de Duitse organisatie voor (toe) leveranciers van promotionele producten. Over de Logoloop zei de jury o.a. dat Logoloop een communicatie-instru- ment is dat óók op ecologisch vlak wint, perfect dus voor besprekin- gen met klanten die duurzaamheid belangrijk vinden. Al twintig jaar creëert Blikvanger producten gericht op unieke zintuiglijke ervaringen bij de ont- vanger. Eigenaar Coen van den Bos: “Daardoor blijft de boodschap lan- ger in herinnering. Onze producten brengen de boodschap op een bij- zondere manier over en zijn breed toepasbaar.”

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5