PromZ Magazine 1-2017
14 SAMENSTELLING: KARIN SCHAPER ‘Mensen beschouwen het kerstpakket als een recht.’ Patrick Moreu, Tintelingen (PM 2016, nr 3) ‘Nederlandse consumenten zijn nog steeds dol op promoties, of het nou om give away’s gaat of om te sparen premiums. Daarnaast is het palet aan communicatieve middelen en media alleen maar toegenomen en is de afhandeling van acties er, bijvoorbeeld door de inzet van internet, alleen maar gemakkelijker op geworden. En bovenal, promoties maken consumenten blij!’ Charles Borremans, Goud Uberconnected (PM 2016, nr 4) ‘Hoe activeer je generatie Z? Deze groep, die bij alles wat ze doet een computer of mobiel gebruikt, is de consument van morgen. Werken de bekende promotiemethoden en premiums nog? Vijf tips: Inspiration is key, Go to the limit, Challenge them, Instant satisfaction, Entertain me.’ Frank de Bruin, Activate&co (PM 2016, nr 2) Van de opdrachtgevers die in 2016 met duurzame promotionele producten hebben gewerkt, verwacht ruim de helft (56%) dat het aandeel daarvan in 2017 gelijk zal blijven, terwijl 41% verwacht dat het aandeel van duurzame promotionele producten juist zal stijgen. PromZ Opdrachtgeversonderzoek 2016 (PM 2016, nr 4) ‘PROMOTIES MAKEN MENSEN BLIJ!’ ‘We zetten af en toe premiums in die relevant en interessant zijn voor de consument. Ook moet een premium van hoge kwaliteit zijn.’ Nicole Freid, HAK (PM 2016, nr 1) ‘De belangrijkste reden dat bedrijven het kerstgeschenk blijven geven is dat ze hun werknemers er op origi- nele wijze mee kunnen bedanken voor hun inzet. Het beschikbare budget in geld uitkeren heeft een veel lagere gevoelswaarde en wordt bovendien ‘niet mee naar huis genomen’. Geld kun je thuis niet gezellig samen met z'n allen uitpakken, begrijp je? ‘Ton Löbker, Compacon (PM 2014, nr 3) ‘EEN GOEDE ACTIVATIE WERKT OMZETVERHOGEND. EEN GOED PREMIUM ZORGT ERVOOR DAT DE OMZET STIJGT.’ Miklos Markovits, Interimage (PM 2016, nr 1) ‘Haal die actrice van de commercial uit Amerika om te vertellen waarom ze Blokker zo geweldig vindt. Dat is minder generiek dan een prijzenfestival. Het is vooral zaak om dichtbij de eigen producten en doelgroep te blijven.’ Cor Molenaar, hoogleraar e-marketing Erasmus Universiteit (PM 2016, nr 4) ‘Trouwe gasten, die willen we graag belonen. Ze moeten zich elke keer weer welkom voelen. Een attentie bij binnenkomst in het vakantiehuisje is daarom vaste prik. We willen mensen gelukkig stemmen en ervoor zorgen dat ze terugkomen.’ Bea Gielen, Center Parcs (PM 2015, nr 1) ‘De consument is kritischer geworden, en ook de retailer. Meerwaarde geven zit ‘m vaak in het verhogen van de emotionele waarde van het premium en de actie bij de doelgroep.’ Mirjam Zwemer, L’Oréal Nederland (PM 2014, nr 2) ‘ACTIES ZOALS DE MOESTUINTJES LOKKEN KLANTEN NAAR DE WINKEL.’ Dick Boer, Albert Heijn (PM 2015, nr 3)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5