PromZ Magazine 1-2017
z 2017 - nummer 1 - www.promz.nl 15 quot e ‘Ik kijk graag welke leveranciers nieuwe producten hebben. Ik vind dat leuk. Een proactieve houding hoort ook bij mijn werk. Promotionele producten voegen waarde toe aan je uitingen, je imago en je profilering. Daar moet je dan ook serieus mee omgaan.’ Anne-Marie Schuster, Haagse Hogeschool (PM 2016, nr 1) WIE ZEI WAT OVER LOYALTY, GIFTS & GADGETS ‘Er komt steeds weer een nieuwe groep kinderen die we moeten verrassen. Premiumpromoties zijn zeker binnen de ontbijtgranen een goede manier om onder de aandacht te blijven, relevant te blijven en consumenten aan te trekken.’ Jeroen van Dongen, Kellogg’s Nederland (PM 2016, nr 3) ‘LOYALTY IS VAN ALLE TIJDEN. ALLEEN DE VORM VERANDERT DOOR DE JAREN HEEN. MENSEN ZULLEN EEN DANK-JE-WEL ALTIJD OP PRIJS STELLEN, EN OMGEKEERD: KLANTEN BLIJVEN ALTIJD GUNNEN. WIE NET DAT STAPJE EXTRA DOET, BLIJFT LANGER EN BETER IN GEDACHTEN BIJ CONSUMENTEN EN ZAKELIJKE RELATIES.’ Justien Marseille, trendwatcher (PM 2015, nr 1) ‘Het is een mooi merk en daar passen originele premiums bij die goed bij het merk aansluiten.’ Pam Scholtes, Blue Band (PM 2016, nr 1) ‘Waar ik op blijf hameren bij het schrijven van een goede briefing: maak keuzes. Anders kom je niet tot een goede briefing, laat staan tot een mooi eindproduct. Of het nou een briefing voor een loyalty promotie, productlaunch of intern motivatieprogramma is: wees duidelijk.’ Kees-Jan Rozestraten, De Combinatie van Factoren (PM 2016, nr 3) ‘Promotionele kleding die goed zit en leuk staat, is een communi- catie- en loyaltytool van formaat. Jarenlang doet ’t zijn werk. Maar ga voor kwaliteit. Goedkoop is duur- koop, en daarmee anti-reclame.’ Sabine Doelman, (PM 2015, nr 2) ‘Een origineel premium, zoals ons afwasbaar kleurtafelkleed, biedt onderscheidend vermogen voor de supermarkt. Dit is vaak een voorwaarde om een display in een winkel te mogen plaatsen.’ Maurits van der Aa, (Honig), The Kraft Heinz Company (PM 2016, nr 2) ‘Bedenk dat iedereen anders is. Laat uw kerstgeschenk of uw kerstpakket zoveel mogelijk aansluiten bij de individuen die uw klan - ten en medewerkers zijn. Dertien in een dozijn is niet meer van deze tijd. En dat hoeft ook niet. Eén leveran - cier kan u voorzien van uit - eenlopende pakketten.’ Karin Schaper, (PM 2014, nr 3) ‘HET HELPT ALS CONSUMENTEN EEN DOEL HEBBEN WAARVOOR ZE KUNNEN SPAREN. OOK VINDEN ZE HET PRETTIG ALS IETS VERZAMELBAAR IS. HET WERKT ALS JE KUNT ZEGGEN: SPAAR ZE ALLEMAAL.’ Tammo Bijmolt, marketinghoogleraar Rijksuniversiteit Groningen (PM 2014, nr 2) ‘Kerstpakketten zitten stevig in de lift. In het pakket rukken de cadeaubonnen en digitale verzilveringsmogelijkheden op. In 2016 gaf 61% van de bedrijven een kerstpakket aan medewerkers, terwijl 43% een eindejaarsgeschenk aan relaties gaf. De waarde van een gemiddeld kerstpakket steeg met zo’n 5% naar bijna 45 euro.’ PromZ Opdrachtgeversonderzoek 2016, (PM 2016, nr 4)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5