PromZ Magazine 1-2017
2017 - nummer 1 – www.promz.nl 41 z (advertentie) v i ew 9 Diamant zet ‘het nieuwe frituren’ in the picture douane het land in werden gelaten. “We moesten ze zelf in elkaar zet- ten. Maar gelukkig mocht het later, toen de hele oplage kwam, wel. We hebben de frietsnijders toen hier laten verpakken, inclusief de leaflet.” Naar verwachting gaat dezelfde actie met de frietsnijder straks plaats- vinden bij ruim 100 filialen van een andere supermarktketen. En met carnaval voerde Diamant een actie op de winkelvloeren van Jumbo, met in de display geen leaflet over friet snijden en bakken, maar de cd-single ‘Het leven is als een frikandel, je maakt het zelf speciaal’ van de gebroeders Ko uit het Brabantse Raamsdonkveer. Inmiddels wordt met Hokra overlegd welke premiumacties voor Diamant later dit jaar op de agenda kunnen komen te staan. Frituurdag Van der Burg gaat voor 1+1=3: premium en actiecommunicatie moeten op elkaar aansluiten en elkaar versterken. Er verscheen een actie- advertentie in de Allerhande en AH deed in de week dat de actie liep de voor friet meest geschikte aardappelen in de bonus. Albert Heijn was wel te porren voor de premiumactie van Diamant, die bewust eind november liep. December is immers de maand van de lekkere hapjes, een ‘natuurlijke’ omgeving voor gefrituurde snacks, helemaal in de wetenschap dat de doelgroep gezinnen met kinderen zijn. Frietjes staan met stip op nr 1 als het om snacken gaat. De meeste gezinnen hebben een frituurdag in de week, meestal op vrijdag of zaterdag, bij Diamant snacken ze tijdens de lunch op donderdag… AH focust ook steeds meer op ‘gezondheid’ en ‘beleving’, iets wat bij de insteek van de Diamant-actie paste. Diamant blijft zich vernieuwen, in producten, recepturen en verpakkingen met een modernere uitstra- ling. Bureau Fitzroy is ook bezig met het up to date neerzetten van Diamant. Je ziet langzaam maar zeker dat de traditionele ideeën, die om frituren hangen, worden vernieuwd. Break away from the deep fry clichés, aldus het motto van Fitzroy. Vandemoortele is een leidende Europese voedingsgroep die hoog- waardige voedingsproducten produceert en verkoopt. Vandemoortele concentreert zich op twee activiteiten: frozen bakkerijproducten en margarine, oliën en vetten. Naast Diamant zijn Reddy, Gouda’s Glorie en Ossewit bekende merken van Vandemoortele. In 2015 realiseerde het van oorsprong Belgische Vandemoortele een omzet van ongeveer 1,36 miljard euro met 5.200 medewerkers. De groep is aanwezig in 12 Europese landen met eigen verkoop- en/of productielocaties. Het hoofdkantoor is gevestigd in Gent, België. In Nederland is Vandemoortele o.m. gevestigd in Zeewolde.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5