PromZ Magazine 1-2017
44 E en aantal leveranciers vertelt erover op hun website, maar een groter aantal niet. Valse bescheidenheid? Weg ermee! Je mag best laten weten wat je voor mens & dier doet, vinden wij. Dus maakten we ‘een rondje’: luk- raak kozen we grote en kleine(re) leveranciers om te vragen of ze op dit gebied actief zijn, en zo ja, hoe, wat en waarom. Opvallend is dat vooral de grote(re) leveranciers antwoordden, en zeer uitgebreid. ‘Wat een goed onderwerp!’ en ‘Wat een leuke vraag!’ waren hun reacties. De grote(re) leveranciers zijn vooral (inter)nationaal actief, de kleine(re) meer lokaal – en dat is logisch. Opvallend is dat bijna elk bedrijf de voedselban- ken noemt (waar restanten van kerstpakketten aan worden gedoneerd), en met name de Roparun veel wordt genoemd. Een bloemlezing uit de reacties. MVO, CSR, ‘groen’, zorgen voor elkaar: maatschappelijk onderwerpen die voor veel bedrij- ven steeds belangrijker worden, óók voor leveranciers van relatiegeschenken en premiums. Wat doen zij zoal op dit vlak? En dan doelen we niet op allerlei certificaten of assortimenten met duurzame producten. Ondersteunen ze goede doelen en navenante activiteiten? De core business van leveranciers draait om ‘geven’. Wat ‘geven‘ ze zelf? TEKST: KARIN SCHAPER ‘Promotionele artikelen moeten leuk zijn voor iedereen!’ Wat geven leveranciers zelf? Joop van Veelen, ProComm Partners: ‘In zijn algemeenheid is ons motto dat een promotioneel product op een nuttige wijze ingezet wordt, zodat het echt rendement heeft. Dat is als eerste belangrijk om verspilling te voorkomen! Lokaal steunen we - soms ook als actieve vrijwilligers - diverse goede doelen, zoals huifbedrijden Barneveld en kinderhos- pice Binnenveld, twee lokale maatschappelijke initiatieven waar we echt bewust voor kiezen. Verder steunen we diverse evenementen en sportverenigingen. Soms is dit voor een spe- cifiek goed doel, soms alleen voor de vereniging zelf. Hierin zijn we wat minder kritisch, het uitgangspunt is dan dat we iStockphoto
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5