PromZ Magazine 1-2017
z 2017 - nummer 1 - www.promz.nl 45 pro f i l e 8 liever ‘iedereen’ een beetje steunen dan dat alles naar één evenement of club gaat. Restanten kerstpakketten gaan naar de voedselbank of ‘Hulp aan elkaar’. Daarnaast proberen we promotionele producten, die om wat voor reden hier niet meer bruikbaar zijn zoveel mogelijk in ontwikkelingslanden terecht te laten komen, zodat we er daar nog mensen blij mee kunnen maken. Al deze zaken zijn niet groots. We doen het uit een wat ons betreft niet meer dan een normale, gezonde maatschappelijke verantwoordelijkheid. Gewoon om het met elkaar een beetje leuk te houden op deze aarde.’ Dick Brandwijk: Brandwijk Kerstpakketten/Promo.nl ‘We zijn al jarenlang actief sponsor en supporter van de Brandwijk Bommelerwaard Runners. Het team neemt al 18 jaar deel aan de Roparun, de monsterestafette vanuit Parijs en Hamburg naar Rotterdam. Het doel is om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor structurele hulp aan mensen met kanker. Brandwijk/Promo.nl faciliteert het team in de ruim- ste zin van het woord en draagt ook op financiële wijze bij. Naast het eigen Brandwijk Bommelerwaard Runners team ondersteunt Brandwijk/Promo.nl ook het Roparun team van Croonwolter&dros. Alle Roparun teams die bij ons hun kleding bestellen leveren we tegen speciale prijzen, omdat het voor het goede doel is. Brandwijk Kerstpakketten en Promo.nl steunen de stichting Kenya Care, en doneren geld aan de stichting Habitat for Humanity. Deze stichting bouwt huizen in Cambodja. Naast de financiële steun doneren wij ook artikelen, zoals de LuminAID, een opblaasbare lantaarn op zonne-energie. Met 7 uur zonlicht is de lantaarn opgeladen en geeft daarna 30 uur licht. Het artikel is goed te gebruiken bij de bouw in Cambodja en wordt na de bouw achtergelaten in Cambodja. Brandwijk Kerstpakketten en Promo.nl zijn vanaf het eerste uur partner van de Normaalste Zaak. De Normaalste Zaak is een netwerk van MKB-ondernemers en grote werkgevers die het ‘de normaalste zaak’ vinden dat iedereen de kans krijgt om naar vermogen deel te nemen aan de arbeidsmarkt. Inclusief ondernemen’ noemen we dat. Alle restanten van Brandwijk Kerstpakketten en Promo. nl worden beschikbaar gesteld aan goede doelen, o.a. voedselbanken.’ Bert Groenendijk, La Parada: ‘Wij committeren ons het liefst voor een langere periode aan één instantie, waarbij we zelf maar ook onze klanten (bijvoor- beeld bij online bestellingen) vragen een (gezamenlijk) deel van de omzet/orderwaarde te doneren of te reserveren. Zo hebben we met La Parada enige tijd gewerkt met de 1% Club, een crowdfunding platform waarbij je online goede doelen projecten kan kiezen en volgen. De transparantie en innova- tieve werkwijze vonden wij aansluiten met hoe we onszelf ook willen presenteren in de markt. Momenteel zijn we ons aan het oriënteren om een soortgelijke constructie aan te gaan met weer een andere instantie die past bij ons DNA en zo voor beide partijen een meerwaarde hebben.’ Arjan de Knegt, De Knegt & Leeflang: ‘Wat betreft onze activiteiten en samenwerking met goede doelen denken we het liefst lokaal, aan onze directe omgeving en samenleving waar wij en onze medewerkers echt onder- deel van uit maken. In de relatie met onze opdrachtgevers zijn we altijd op zoek naar een vorm van social return. We werken samen met organisaties die mensen met een beperking of afstand tot de arbeidsmarkt werk en zingeving bieden. Wij laten eigen producten maken en verpakken bij Het Lichtpunt in Gouda en bij REAKT. Wij zijn lid van de broe- derschap van de Grote Sintjanskerk in Gouda die zorgt dat historisch erfgoed onderhouden wordt. We sponsoren de plaatselijke volleybalvereniging door alle kleding te leveren, maar ondersteunen ook de talententeams. Wij zijn Kika- verkooppunt voor de bekende Kika-beren. We leveren tegen kostprijs premiums aan diverse goede doelen en stichtin- gen. Restanten food van kerstpakketten gaan naar de lokale voedselbank. En we stimuleren als werkgever activiteiten van medewerkers die gericht zijn op goede doelen. Zij krijgen geldelijke steun, en we faciliteren ze. Zo is iemand bij ons erg actief op Lesbos met vluchtelingen en maakt dankbaar gebruik van al onze middelen en inkoopkanalen. Ook toeleveranciers ondersteunen hem weer met bijvoorbeeld fleecedekens.’ Miklos Markovits, Interimage: Kinderen hebben de toekomst! Interimage zet zich daarom graag in voor kinderen. We ondersteunen Dance4life dat zich inzet voor een gezonde toekomst voor jongeren (denk aan het tegengaan van HIV-infecties, ongeplande zwangerschappen en seksueel geweld). En we steunen de Koningsspelen, het
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5