PromZ Magazine 1-2017
46 ‘Promotionele artikelen moeten leuk zijn voor iedereen!’ sportieve Oranjefeest voor basisschoolleerlingen. Zelf kom ik uit de sportwereld en weet hoe belangrijk bewegen voor een kind is. Belangrijk voor de lichamelijke, geestelijke en sociale ontwikkeling, maar vooral ook hoe leuk sporten is! Met de Koningsspelen willen we bijdragen aan een leuke sportieve dag voor alle kinderen van Nederland en aan een verbonden, sportieve en gezonde samenleving.’ Ton Löbker, Compacon: ‘We organiseren jaarlijks de “Compacon Goede Doelen Dag”, dan sluiten we ons bedrijf één dag en gaan we met het hele team de handen uit de mouwen steken bij organisaties, instel- lingen en groepen mensen in onze omgeving die dat nodig hebben. We ondersteunen het Cambodian Kids Foundation pro- ject, waardoor kinderen in Cambodja ‘empowered’ worden voor een betere toekomst door onderwijs en begeleiding. Daarnaast hebben we ons Creating Shared Values programma waarmee we proberen om bij de bron (onze toeleveranciers en fabrikanten) arbeids- en productie omstandigheden te verbeteren. En als lokale ondernemer sponsoren we diverse sportclubs in de regio. We vinden het belangrijk als bedrijf iets terug te doen naar de maatschappij, zowel in de omgeving waar we gevestigd en actief zijn, als ook in de omgeving waar we zaken doen. Het is onze overtuiging dat we hierdoor een beter bedrijf worden, intrinsieke motivatie bij onze mensen ontwikkelen en ook succesvoller zullen zijn. De focus moet in onze visie niet alleen liggen op het maken van winst maar in het creëren van toe- gevoegde waarde in een breder perspectief.’ Marco Stalenhoef, Webo Promotion: ‘Nu al weer voor de vijfde keer steunen wij Team Soest met de Roparun door de sponsoring van de hardloopkle- ding en begeleiderskleding. Deze sponsoring doen we niet vanwege naamsbekendheid, meer omzet of nieuwe klan- ten, maar puur omdat het een waanzinnig goed doel is. Sinds drie jaar werken we in Zeewolde samen met Stichting Philadelphia. Wij hebben met enige regelmaat een werkplek voor de mensen van Philagilde. Steeds weer krijgen we als reactie: ‘Wat fijn dat jullie onze cliënten het gevoel geven in een echt bedrijf te mogen werken!’ We krijgen er ook veel warmte voor terug.’ Hedi International houdt het bij een opsomming. De leve- rancier steunt een uiteenlopend scala aan goede doelen: Stichting Zonnebloem, Rotary Rio a/d IJssel, Liliane Fonds, Cosmo Queen, Gelderland Lokaal, Spieren voor Spieren, Sociaal Eetcafé De Uitwijk in Zutphen, Ropa Run afdeling Zutphen, Noaberhulp, Hospice Zutphen, lokale verenigingen met prijs- jes voor bingo-avonden, voedselbank Zutphen en de Stichting Kinderhulp Tsjernobyl Zutphen. IGO-POST meldt dat het op 10 maart heeft meegedaan aan NLdoet. Bijna 30 IGO-medewerkers waren actief voor drie goede doelen: Savant Rivierenhof Helmond, Jonge Mantelzorgers en Stichting Hart voor Minima. Martin de Winter, Hokra: ‘Al jaren ondersteunen wij maatschappelijke doelen. Wij doen dat met financiële middelen die we op twee manieren gene- reren. We stellen een percentage van de winst beschikbaar voor een goed doel. En we organiseren om het jaar een fair waar we overgebleven promotionele artikelen verkopen (na goedkeuring van de opdrachtgevers, natuurlijk). Denk aan misdrukken, winkeldochters etc. Ook onze toeleveranciers werken hier aan mee. De gehele opbrengst gaat naar het goede doel. We kiezen voor doelen waar alle Hokra-medewerkers zich goed bij voelen. We kiezen er een uit, en daar verbinden we ons dan 2 jaar aan. Zo steunden we in 2014/2015 St. Saharah Sahel, een stichting die zich op innovatieve en duurzame wijze inzet om de mensen daar van goed en gezonder voedsel te voorzien. Juist dat innovatieve en duurzame sprak ons aan. Nu steunen wij Stichting Nemo, een organisatie die zich inzet voor zeldzame ziekten. Specifiek steunen wij -middels hen- het onderzoek naar de ziekte van Leber. Dus wat vinden we belangrijk? Focus, alle middelen voor één doel dat we twee jaar steunen. Betrokkenheid van de mede- werkers zodat we het echt met z’n allen doen, een platform (b.v. de fair) om zowel klanten en medewerkers te betrekken. Zo kunnen we met z’n allen laten zien dat ondernemen zowel zakelijk als maatschappelijk een doel dient. Want promotio- nele artikelen moeten leuk zijn voor iedereen!’
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5