PromZ Magazine 1-2017

z 2017 - nummer 1 - www.promz.nl 47 pro f i l e (advertentie) 9 Marcel Venix, Robitex: ‘We doen veel, zowel intern als extern. Ik noem een paar zaken. Als personeel zetten we ons ieder jaar vrijwillig in voor onder andere de voedselbank. We vragen onze medewerkers zich ieder jaar 20 uur in te zetten voor activiteiten die te maken hebben met het goede doel. Daarnaast zet directeur Danielle Kaspers zich ieder jaar in voor Free a Girl, een initiatief waarbij geld wordt ingezameld om jonge meisjes uit de prostitutie te halen in India, Pakistan en Bangladesh. Wij laten heel veel inpakwerk verrichten door de Slijpsteen, een sociale werkplaats. Wij zijn daarnaast meer duurzaam gaan opereren op kantoor. We maken gebruik van groene stroom van Pure Energie, krijgen zonnepanelen op het dak en stappen over op LED. Daarnaast eten wij één dag in de week geen vlees in de kantine, drinken allemaal uit een Dopper. Jos Schröer, Team Jos!: ‘We ondersteunen vooral plaatselijke activiteiten. We zijn hier behoorlijk selectief in. Op plaatselijk niveau ondersteunen we bijvoorbeeld kinderen die niet mee kunnen op schoolreis, een vrijwilligster die persoonlijk hulp biedt bij vluchtelingen, een afdeling voor het onderzoek bij diabetespatiënten en een spin- ningmarathon voor ALS-patiënten. Via onze website krijgen we dagelijks aanvragen, maar het is niet eenvoudig om te beoordelen of de aanvraag van een bonafide club komt. En de grote clubs hebben vaak zelf ook al een behoorlijke funding en subsidie.’ André Noordwijk, BeGlobal Promotions: ‘Bij alles wat we steunen zit een persoonlijke binding. Verder kijken we altijd naar de mogelijkheden om zoveel mogelijk effectieve voordelen te bereiken. Dit betekent dus dat wij niet zomaar geld storten, maar dat wij kijken wat wij kunnen doen met onze producten en shopmodules. We hebben hier een stichting voor opgericht, de BeGlobal Promotions Foundation, zodat we ook door middel van fundraising nog een extra bij- drage kunnen leveren. Een greep uit wat we doen: sinds 2011 zijn we de merchan- dising partner van Alpe d’Huzes. We leveren alles voor de winkel en de webshop tegen een zeer kleine vergoeding of soms helemaal gratis. Ook aan Excelsior Rotterdam/Stichting Excelsior4All leveren wij alle merchandising artikelen tegen een zeer kleine vergoe- ding of soms helemaal gratis. Verder doen wij een jaarlijkse bijdrage aan Excelsior4All. Delta Cycling is een professioneel wielerteam van Rotterdam, dat zich ook inzet als maatschappelijke partij in de regio Rotterdam. Het speerpunt is mobiliteit. Het wielerteam is voornamelijk een opleidingsteam en heeft grote namen zoals Johnny Hoogerland, Steven Kruiswijk, Sebastiaan Langeveld en Dylan Groenewegen opgeleid. Wij zijn sponsor van de casual kleding voor het team. Soms geven we een incidentele bijdrage aan een lokale organisatie.’ William Schildwacht, Zaakado: ‘Wij zetten ons in voor diverse doelen die vooral te maken hebben met de jeugd en beweging. Zo hebben wij de plaat- selijke school vorig jaar gesponsord met bidons en t-shirts met schoollogo voor alle 600 kinderen om te gebruiken voor de avondvierdaagse en de sportdagen. Wij zijn ook sponsor van de plaatselijke voetbal- en cricketvereniging V.O.C. Wij vinden het belangrijk dat er voor de jeugd een gezond sportklimaat in de buurt is. En wat is er voor een bedrijf nou beter om jezelf te promoten en tegelijkertijd goede (lokale) doelen te steunen?’

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5