PromZ Magazine 1-2017

80 no t e z By Acte: nieuwe naam voor Acte de Présence By Acte bestaat dit jaar 20 jaar. Het ‘conceptenbureau voor Geschenken’ begon in 1997 in het Brabantse Leende onder de naam Acte de Présence. Directeur Ellen Westra: “Elk geschenk geven we een eigen verhaal, met een persoonlijke tekst en met een door onze studio op maat gemaakte vormgeving. Dat is onze manier van storytelling. Juist de verhalen zor- gen voor het gevoel van echte aandacht. De boodschap achter onze geschenken is: we willen jou verrassen.” By Acte noemt dit waarderend schenken, afgeleid van waarderend onderzoek, in veel organisaties beter bekend als Appreciative Inquiry. Een standaard kerstpakket of cadeaubon is in de visie van By Acte om die reden een gemiste kans. Eigen collectie By Acte ontwikkelt voor zijn klanten complete jaarthema’s, met verschillende kleine attenties door het jaar heen, die de interne com- municatie binnen een organisatie versterken. Het eindejaarsgeschenk vormt de ‘grote finale’, bijvoorbeeld in de vorm van een themawebsite met keuzegeschenken, maar ook met een origineel verrassingspakket of een op maat gemaakt geschenk- of kookboek. Bovendien heeft By Acte een groot aantal geschenken zelf ontwikkeld. Voor individuele (relatie)geschenken biedt het bedrijf de zakelijke online bestelservice Attence By Acte. Meer info: www.byacte.nl Verduidelijking reclame- regels voor vloggen Sinds januari 2014 staan er regels voor bloggers en vloggers in de Nederlandse Reclame Code. De Reclamecode Social Media is ruim drie jaar geleden geïntroduceerd door het adverterend bedrijfsleven. De Code is opgesteld omdat het voor consumenten soms onduidelijk is dat bedrijven betalen voor berich- ten, blogs en vlogs op social media of dat bedrijven op een andere manier bij social media betrokken zijn. De Code verbiedt deze praktijk niet, maar verplicht je als blogger of vlogger wel hier eerlijk over te communice- ren, bijvoorbeeld door te vermelden dat je een product gratis hebt gekregen, betaald bent door de adverteer- der, korting of ander voordeel hebt ontvangen. In de praktijk blijkt dat niet altijd duidelijk was of de Code ook voor vloggen geldt. Daarom is de toelichting bij de Code op dit punt verduidelijkt. De Code geldt dus zowel voor adverteerders als voor de bloggers, vloggers en online creators met wie zij samenwerken. Moederbedrijf IGO-POST neemt Compacon over Per 1 januari 2017 heeft de Plato Groep, moederbedrijf van o.a. IGO-POST, een meerderheidsbelang genomen in Compacon. Plato Groep, een bekende partij in de promotionele productenindustrie en moeder van IGO-POST, heeft eerder dit jaar Compacon over- genomen. Het full service karakter van Compacon, waarbij dienstverlening, accountmanagement, ontzorging en creativiteit centraal staan, sluit goed aan bij de visie van om naast IGO-POST de volle breedte van de markt te kunnen bedienen. Met Compacon wordt een marktsegment bediend dat aanvullend is op de huidige activiteiten, aldus de Plato Groep. Grenzen verleggen “Voor Compacon is deze samenwerking een mooie stap om de grenzen verder te kunnen verleggen. Als onderdeel van deze groep hebben we een springplank naar een groot internationaal netwerk van Europese vestigingen en zijn we klaar om onze activiteiten ook internationaal verder uit te rollen,” aldus Ton Löbker, ceo van Compacon. “Wat we hier goed kunnen, kunnen we ook goed in het buitenland. We hebben denk ik wel bewezen dat Compacon een succesvolle partner is voor de grotere ondernemingen binnen Nederland. Daar hebben we vele middelen voor ontwikkeld zoals onze eigen webshopoplossing Promonline, onze inkoopmodule GroupBuy, professionele bedrijfsprocessen ten aanzien van CSR en compliance en onze creatieve insteek wanneer het gaat om de inzet van promotionele producten. Een compleet pakket dat past bij de specifieke wensen en eisen van de corporate organisaties. En juist deze corporate organisaties willen we ook in het buitenland gaan bedienen, waarbij het bestaande internationale netwerk van IGO-POST natuurlijk een prachtige springplank is.” Hij vervolgt: “Daarnaast ben ik er van overtuigd dat schaalgrootte, integraal supply chain management, internationalisering en klant- gerichte (IT)processen de succesfactoren zijn voor de toekomst. Door de samenwerking met de Plato Groep creëren we, naast alle synergievoordelen, voorwaarden waardoor we ons succes verder kunnen uitbouwen.” “Met de know how en de middelen die we centraal hebben ontwikkeld, kunnen we in alle landen waar IGO-POST actief is en kantoor houdt corporate klanten bedienen met lokaal account management. Vanuit bestaande kantoren, waardoor we ook lokaal én fysiek aanwezig zijn, de cultuur begrijpen en de taal spreken. Een stevige propositie waar we hoge verwachtingen van hebben,” aldus Löbker.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5