PromZ Magazine 1-2017

2017 - nummer 1 - www.promz.nl 81 no t e z Zaakado lanceert The Loyalty Circle Zaakado heeft voor de business to businessmarkt een nieuw spaar- en loyali- teitsprogramma ontwikkeld. Daarmee laat de gever de ontvanger sparen voor promotiemateriaal of artikelen die de werknemers van de ontvanger specifiek op hun werk kunnen gebruiken. “Het concept is ontstaan omdat er bedrijven zijn die relaties hebben die liever niet wil- len dat hun medewerkers(individueel) kunnen sparen voor luxe geschenken, denk aan de zakelijke relaties van fabrikanten en groothandels,” aldus William Schildwacht van Zaakado. Hij legt uit: “Stel, u verkoopt lampen en armaturen aan groothandels. Deze groothandel spaart vervolgens voor pennen en bedrijfskleding met logo. De gespaarde relatiegeschenken worden weer gegeven aan de elektriciens en aannemers die bij deze groothandel inkopen.” Schildwacht: “Aangezien de bedrijven, die het loyaliteitsprogramma inzetten, hun deel- nemende klanten de mogelijkheid geven zichzelf te promoten en daardoor sterkere partners te worden zou je kunnen zeggen dat het bedrijf uiteindelijk meer omzet van zijn (deelnemende) klanten kan verwachten. Oftewel een cirkel, ontstaan vanuit loyaliteit.” Disneyland Paris- verzamelalbum bij Carrefour Carrefour is in het kader van 25 jaar Disneyland Paris gestart met een nieuw ver- zamelalbum in samenwerking met Panini. Tot 12 juni kunnen de klanten van Carrefour stickers verzamelen. In totaal zijn er 248 verschillende stickers voor het 48 pagina’s tellende verzamelalbum. De klanten krijgen bij besteding van 25 euro een zakje met vijf stickers. Daarnaast zijn er extra zakjes te krijgen bij aankoop van producten van ‘partner’-merken noemt. Aan de actie is ook een wedstrijd verbonden waarmee tien driedaagse verblijven en 5.000 tickets voor Disneyland Paris te winnen zijn. Carrefour verdeelt in de zakjes een miljoen stickers met een code om aan die online-wedstrijd deel te nemen. Selfie Via een speciale app kan onder meer de kaft van het album in 3D bekeken worden, via augmented reality bij 6 stickers een selfie in de huid van een Disney-figuur gemaakt en in de winkel de display met albums gescand worden. Bij die laatste toepassing kan de klant zijn favoriete personage selecteren. Dat verschijnt dan op ware grootte, zodat hij een selfie kan nemen naast het personage en die foto kan delen via sociale media. KORT KORT KORT KORT Supermarktketen Plus krijgt van zijn klanten voor het derde jaar op rij het hoogste rapportcijfer voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Jan Linders blijft de nummer twee, terwijl Deen oprukt van de zevende naar de derde plaats. De vierde plaats in het onderzoek is voor Albert Heijn, terwijl Poiesz op de vijfde plaats uitkomt. Darlanne van Loo is in dienst geko- men bij de verkoop buitendienst van Araun. Ze werkte eerder o.a. bij Michael Kors Hokra heeft van Lloyds de her- certificering verkregen voor ISO 14001 norm 2015. De ISO 14001 normering voor milieumanage- ment is geheel veranderd. Hokra voldoet aan deze nieuwe norm. Martin de Winter (Hokra): “Wij hechten hier veel belang aan omdat promotionele artikelen het imago en het merk van onze opdrachtgevers moeten verster- ken. Daarom willen wij kunnen garanderen dat ze onder de juiste omstandigheden worden gemaakt, ingekocht en dat er rekening wordt gehouden met het milieu.” Handig voor wie een relatie- geschenk voor het interieur cadeau wil doen: kernwoorden voor de woontrends van 2017 zijn rauw, grof, stoer, natuurlijk, warm en een tikje industrieel. Bovendien gaan ‘beleving’ en ‘personalisering’ steeds belangrijker worden, aldus Zilverstad.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5