PromZ Magazine 2-2017
z 2017 - nummer 2 - www.promz.nl 11 quot e ‘Inspelen op een rage is één ding, maar merken slagen er met een premiumpromotie soms ook in om zelf een rage te ontketenen. Als één marketingorganisatie bedreven is in het scoren van promotionele hits, is het wel Albert Heijn.’ Allard Frederiks, PromZ (pag. 33) WIE ZEI WAT? ‘De kenmerkende eigenschappen van Heineken staan altijd centraal in onze keuze voor een premium. Heineken hanteert vijf kwaliteitskenmerken, de ‘vijf heerlijkheden’: helder, puur, ver- trouwd, magisch en verfrissend.’ Lisa van der Heijden, Heineken (pag. 17) ‘HET IS MIJN DAGELIJKS WERK OM DE ERVARING VAN DE KLANT, DE KLANTREIS, TE OPTIMALISEREN EN DE BINDING MET JUMBO TE VERGROTEN. DAT IS GEEN EENVOUDIGE TAAK, WANT DE CONSUMENT ‘REIST’ ZOWEL ONLINE ALS OFFLINE.’ Jeroen Janssen, Jumbo Supermarkten (pag. 21) ‘Twee activatievormen zijn de afgelo- pen jaren gestegen qua deelnamebe- reidheid. Zowel ‘cadeau met bijbetaling als je iets koopt’ (41%) als ‘kans maken op prijzen via een wedstrijd’ (67%) ken- nen een groei in deelname vergeleken met 2010. Verklaring hiervoor kan zijn dat deze activaties aantrekkelijk zijn geworden omdat via online mogelijk- heden deelname veel simpeler is.’ Frank de Bruin, Activate&co (pag. 28) ‘De klant moet zich goed rea- liseren dat de naam van zijn bedrijf of merk op dat promo- tionele product komt te staan. Hij trekt niet even een kroketje uit de muur, maar met dat product geeft hij in feite zijn visitekaartje weg.’ Lex van den Bosch, Cow Company (pag. 38) ‘Auto-importeurs lijken ‘promotieverslaafd’ te zijn en imiteren driftig elkaars promotionele acties.’ Ed van Eunen, promotiespecialist (pag. 52) ‘Want als activatie nou iets kan bren - gen, is het wel inspiratie. Een goed gevoel bij het merk, een band met het merk, trial, aantrekken van swit - chers, etc. Met de juiste activatieme - chaniek kan het allemaal.’ Kees-Jan Rozestraten, De Combinatie van Factoren (pag. 49)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5