PromZ Magazine 2-2017

24 O p initiatief van PromZ (en ondersteund door de branchevereniging PPP) wordt de vakprijs voor de beste full service leverancier van het jaar al 13 jaar uitgereikt, de prijs voor de beste internetleverancier werd dit jaar voor de derde maal vergeven. Ook dit jaar was er weer sprake van een ‘close finish’. In beide categorieën draaiden de toppers om elkaar heen. De verschillen waren klein. Dat een aantal dezelfde namen elk jaar weer hoog eindigen, ligt eigen- lijk wel voor de hand. Wie eenmaal tot de hoogste regionen behoort, maakt grote kans die positie te behouden. Hetzelfde zie je in de muziekwereld en bij acteurs, bijvoorbeeld. Marco Borsato hoort ook al jaren tot (één van) de beste zangers van Nederland, zeiden we in dit verband al vaker. Het zijn echt de leveranciers zelf die in de komende jaren door hun inzet en concurrentie de ranglijsten kunnen veranderen. Opvallend in dat verband is dan ook dat Pinkcube dit jaar bij de online leve- ranciers uit de kopgroep is gevallen en leveranciers als Maxilia en Allgifts in deze regionen van de award hun entree maken. Professionals Er gaan vele honderden miljoenen euro’s om in de markt van premiums en relatiegeschenken, zowel on- als offline. Het Hokra is uitgeroepen tot Leverancier van het Jaar 2017. De award voor de Best Online Performance 2017 (voor internetleveranciers van promotionele producten) is voor Maxilia. Eervolle vermeldingen in de categorie voor full service leveranciers zijn voor Compacon en Interimage en in de categorie internetleveranciers voor Allgifts.nl en IGO. TEKST: SABINE DOELMAN Vakprijzen en Publieksprijzen 2017 voor (online) leveranciers bedrijfsleven heeft ook weer meer budget, zo blijkt o.a. uit het jaarlijkse PromZ Magazine Onderzoek onder opdrachtgevers, om te besteden aan de inkoop en inzet van premiums en relatie- geschenken. Zo’n markt verdient professionals met kennis van zaken, en daar horen awards bij, niet in de laatste plaats om klanten te laten zien dat het vak zelf continu bezig is met verdere professionalisering. De vakjury en toeleveranciers (waar de leveranciers hun pro- ducten inkopen) hebben hun stem uitgebracht, en klanten zelf hebben via een speciale votingsite gestemd op hun favorieten. Rond de 4000 klanten, hebben dat gedaan. De leveranciers met de meeste stemmen van klanten ontvingen de Publieksprijs, en die ging in de categorie full service leveranciers naar Robitex en in de categorie online leveranciers naar MultiGift. De uitkomst is een mix van alle stemmen, die volgens een bepaalde sleutel tot stand komt. Maar de vakjury heeft de belangrijkste stem. Deze hanteert de titel van Leverancier van het Jaar belangrijke criteria als bijvoorbeeld vernieuwend, creatief, adviserend, kennis, zichtbaarheid en uitstraling naar de markt, website, financiële stabiliteit en aandacht voor MVO. Criteria voor de vakjury bij de Best Online Performance zijn o.m. vindbaarheid, functioneren en overzichtelijkheid van de website, snelheid van In het midden Pim ter Beek & Martijn Abbink (Robitex) Publieksprijs Robitex In het midden Paul Visser (MultiGift Relatiegeschenken) Publieksprijs MultiGift FOTO'S: Luzan Veenendaal

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5