PromZ Magazine 2-2017
z 2017 - nummer 2 - www.promz.nl 25 award 9 reageren, financiële stabiliteit, assortiment, samenwerking met toeleveranciers en de bijdrage aan de positieve beeldvorming van de promotionele productenmarkt bij eindklanten. (De full service leveranciers zijn als het ware de speciaalzaken van de promotionele productenbranche, waar de klant persoonlijk wordt geadviseerd en zowel standaard als custom made produc- ten kan bestellen. De online leveranciers zijn de bol.coms van de branche.) Outstanding performance De awards zijn uitgereikt (door tv-presentatrice Pernille la Lau en John Swaab van Het Portaal) tijdens een vakevent afgelopen september. Met de prijzen wil PromZ Magazine de ‘outstanding performance’ van leveranciers van premiums en relatiegeschen- ken in de schijnwerpers zetten. Niet alleen de winnaars, maar ook alle genomineerden – want die zijn toch de ‘bijna-winnaars’. We noemen ze nog één keer: De 15 genomineerde full service leveranciers van 2017 waren in alfabetische volgorde: BeGlobal Promotions, BOVI salespro- motion, Compacon, Gemaco, Hokra, Interimage, Keiretsu europe, Loyalty Makers, P&P Projects, Promo.nl, Robitex, Team Jos!, Webo Promotion, WOT-P, ZaaKado. De 10 genomineerde internetleveranciers waren (in alfabeti- sche volgorde): Allgifts.nl, Van Helden Relatiegeschenken, IGO, Maxilia.nl, MultiGift Relatiegeschenken, Pinkcube, Premiumgids. nl, Promostore Merchandising, Relatiegeschenken.nl, de Schenker. Vakjury: ‘Hokra is een beetje een vreemde eend in de bijt, maar een prima voorbeeld, zeker ook voor collega’s, dat schreven we al in 2012 toen Hokra bijna als eerste eindigde. Met een Martin de Winter (directeur Hokra), die zich al jaren ook persoonlijk inzet om het vakzowel bij klanten als bij collega’s verder te professio- naliseren (dit jaar ook weer een belangrijk pluspunt voor de jury) en de wat eigenzinnige propositie en visie, benadrukt Hokra voor 100% de power van het promotionele product. De jury noemde ook de vakkennis van de mensen bij Hokra als een van de positieve en waardevolle eigenschappen van Hokra. Vanaf zijn start pleit Hokra met niet aflatend enthousiasme ervoor om Jury De jury bestond dit jaar uit John Swaab (Het Portaal Uitgevers), Bob Heerius (namens PPP-bestuur), Robin Vogel (Buttonboss Group), Marlous Spaven (TIM dm/voorzitter van DeMeter), Bas Lensen (Lensen Toppoint), Karin Schaper (hoofdredacteur PromZ Magazine), Michel Hofsté (Araco) en Simone Keijzers (Listawood). het promotionele productenvak te zien als onderdeel van het marketing- en communicatievak. Hokra focust op het effect van promotionele campagnes en de toegevoegde waarde van goed gekozen premiums en relatiegeschenken.’ Vakjury: ‘Maxilia, wij helpen jou reclame maken.’ Dat is de slo- gan van Maxilia, en de jury – evenals de toeleveranciers in de branche – vinden dat ze dat zo goed doen, dat ze de award van Best Online Performance 2017 verdienen. Enkele highlights: men vindt dat Maxilia een vriendelijke, overzichtelijke site heeft, de producten goed vindbaar zijn, professioneel te werk gaat en gedreven mensen in dienst heeft die weten waar ze over praten. Maxilia weet klanten aan zich te binden, en dat is echt een groot compliment voor een online leverancier.’ (vlnr) Pernille la Lau, Lex van den Bosch (Allgifts.nl), Marlies Smeenk (IGO), Patrick Geijtenbeek & Erik Joosse (Maxilia) en John Swaab Winnaar en eervolle vermeldingen best online performance (vlnr) Ton Löbker (Compacon), Miklos Markovits (Interimage), Karlijn Kieneker-Sjardijn & Ankie Crielaard (Hokra), Pernille la Lau, Martin de Winter (Hokra) en John Swaab Winnaar en eervolle vermeldingen full service leveranciers
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5