PromZ Magazine 2-2017
2017 - nummer 2 - www.promz.nl 81 (advertentie) Stijgende promotiedruk in supermarkten Uit de cijfers van GfK blijkt dat de promotiedruk in het voortschrijdend jaar tot en met het eerste kwartaal van dit jaar 21,6 procent bedroeg. Dit betekent dat van iedere 100 euro die consumenten uitgeven in de supermarkt € 21,60 wordt besteed aan artikelen die in de aanbieding zijn. In de vergelijkbare periode in 2015 was dat nog maar € 17,60, een stijging van 22,7 procent. Relatief laag blijft de promotiedruk nog steeds in vers, 21,1 procent. Echter hier is de toename wel stevig in de afgelo- pen twee jaar. Ook in kruidenierswaren is sprake van een bovengemiddelde toename (17,9 naar 22,3 procent). Het hoogst is de promotiedruk in home care & personal care met 37,1, tegen 32,6 in dezelfde periode in 2015. Het hoogst is de stijging in het deel van het assortiment dat door GfK wordt aangeduid als rest/non-food. Hier is de toename ten opzichte van twee jaar geleden zelfs 40 procent, maar met 1,4 procent ligt het een stuk lager dan in de rest van de supermarkt. IGO-POST wordt IGO Klanten bestellen uit de fysieke catalogus, maar ze bewegen zich tegen- woordig meer en meer online. IGO haakt daarop in en lanceert een nieuwe propositie en identiteit die zich focust op het bedienen van de klant in de gehele klantreis. IGO presenteert zijn digitale transformatie middels een rebranding in alleen IGO. “De rebranding in IGO is het startschot, we kijken uit naar de vervolgstappen om onze klanten nog beter te kunnen helpen,” aldus IGO. Robeco SummerNights succesvol afgesloten De Robeco SummerNights, de zomerprogrammering van Het Koninklijk Concertgebouw, zijn dit jaar door 83.000 mensen bezocht. Dat is ruim 3.000 meer vergeleken met afgelopen editie. De stijgende trend, waarvan al een aantal jaren sprake is, wordt hiermee voortgezet. Edwin Rietkerk, hoofd marketing bij Robeco: “Twee maanden lang hebben we een heel divers publiek mogen verwelkomen tijdens een indrukwekkende reeks zomerse concerten. Met veel plezier zien we uit naar de volgende editie, waar- bij we samen met Het Concertgebouw 30 jaar samenwerking vieren. De Robeco SummerNights komen voort uit een unieke samenwerking tussen Robeco en Het Koninklijk Concertgebouw. Met de Robeco SummerNights willen we muzikale traditie op innovatieve wijze voor iedereen toegankelijk maken. Met een program- mering van klassiek tot modern, van akoestisch tot elektrisch behoren de Robeco SummerNights al bijna 30 jaar tot de best bezochte festivals van Nederland.” no t e z
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5