PromZ Magazine 1-2019

5 2019 - nummer 1 - www.promz.nl 07 Wie Zegt Wat in dit nummer? 08 PromZ.live, de vakbeurs voor ‘tastbare marketing’ vindt plaats op 7 en 8 mei aanstaande in hotspot De Kromhouthal in het marketingbolwerk Amsterdam. 14 Supermarktketen PLUS zag in de vijftigjarige historie van De Fabeltjeskrant een mooie aanleiding voor een promotionele (spaar)actie met de characters uit het Grote Dierenbos. 18 Trendwatcher Lieke Lamb over afzondering en jomo. Wie iets weggeeft speelt natuurlijk graag in op de behoeften en bezigheden van de ontvanger. Maar wát willen wij Nederlanders eigenlijk nu en volgend jaar? Trends en tips waarmee u mogelijk uw voordeel kunt doen. 24 Wie zijn de smaakmakers in de verschillende versmarkten en welke innovaties en activaties zorgen voor groei of succes? 28 De Heineken-hoeden, de opblaasbare Staatsloterij-kroon, de muts van Unox en Jumbo met de S’FANmuts. Niet alleen zijn zulke premiums letterlijk heel zichtbaar, ze zorgen bij nationale evenementen ook voor onderlinge verbondenheid. 32 Het Leger des Heils trakteerde in het kader van het 70-jarig bestaan in 2018 zijn medewerkers, vrijwilligers en cliënten op speciale Bosshardt-thee. 35 Vraag niet om namaak. Dat kan u (en uw leverancier) duur komen te staan. 38 De inkoop en inzet van promotionele producten vindt bedrijfsbreed plaats, is een van de bevindingen uit het Opdrachtgeversonderzoek van PromZ Magazine. Meer uitkomsten leest u op pagina 38 en verder. 43 Column. Kees-Jan Rozestraten: ‘Premium stress? Doe je huiswerk!’ Tips & trics voor de juiste stappen om het meest geschikte premium te vinden. 49 Cor van Engelenhoven (Maxilia): ‘Alles voor de klanttevredenheid.’ 52 Duurzaam & Ecospecial 56 Niet zelden is het buikgevoel van de marketeer de doorslaggevende factor bij de keuze voor een promotioneel artikel. Er wordt maar weinig getest. Neuromarketing biedt meer houvast. 61 Column. Niels Braat (DCVF): ‘Mag ‘t een onsje minder zijn? Tijd om ook eens te kijken naar duurzaamheid in communicatie en promoties.’ 65 Tassenspecial 78 HighlightZ 81 NoteZ 86 GadgetZ 99 Alles over (de deelnemers aan) PromZ.live , 7 & 8 mei, Kromhouthal Amsterdam . p r o m z INHOUD 08 18 32 43 49 PromZ.live, de vakbeurs voor ‘tastbare marketing’ Trendwatcher Lieke Lamb over afzonde- ring en jomo. Het Leger des Heils trakteerde in het kader van het 70-jarig. Column. Kees-Jan Rozestraten: ‘Premium stress? Cor van Engelenhoven (Maxilia): ‘Alles voor de klanttevredenheid.’

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5