PromZ Magazine 1-2019

z 2019 - nummer 1 - www.promz.nl 33 9 doosjes doen dienst als give away’s. Maar dat we het daar nu bij laten en de thee niet gaan marketen komt omdat we vinden dat we onze tijd moeten geven aan mensen die zorg nodig hebben. Wij willen niet bezig zijn met het verkopen van thee. Dat is niet onze core business. Wellicht had het geld opgeleverd dat we in de zorg hadden kunnen investeren, maar als het niets had opgeleverd vanwege tegenvallende verkopen, dan hadden we een probleem gehad omdat het toch gemeenschapsgeld is wat we voor de uit- voering van het plan gebruikt zouden hebben. Natuurlijk willen we zichtbaar zijn, maar we moeten het risico beperken en voor onze naamsbekendheid, zeker in de regio Amsterdam, hoeven we zoiets niet te doen.” Het Leger des Heils beschikt over een bescheiden promotiebudget waaruit give away’s als pennen en lanyards worden betaald. Ook heeft de zorginstelling een eigen webshop waar medewerkers en vrijwilligers - maar ook anderen - bijvoorbeeld kleding met het logo van het Leger des Heils kunnen kopen. “De promotie- en loyaltyactie in 2018 met de thee was wat betreft de kosten dan ook een uitzondering, die in ieder geval goodwill bij alle betrokkenen heeft opgebracht,” aldus De Korte. Diverse theeconcepten De markeTEArs is de leverancier van de Bosshardt-thee. “Thee is een warm relatiegeschenk en geeft smaak aan communicatie. We leveren diverse theeconcepten voor uiteenlopende toepassingen,” vertelt Jurriaan Jansen van de markeTEArs. “De grote inzetbaar- heid maakt thee tot een heel geschikt product voor promotionele doeleinden. Onze theeconcepten bestaan uit zowel uit voorraad leverbare theeproducten als volledig custom-made theeproduc- ten. Met ons eigen merk Mightea Original of ons LoyalTea concept kunnen we altijd een uniek concept creëren specifiek voor de orga- nisatie, het merk of event van onze opdrachtgever.” Door LoyalTea in te zetten voor promotionele activiteiten wor- den tegelijkertijd lokale projecten voor onderwijs, huisvesting en gezondheidszorg in de specifieke theelanden ondersteund omdat een deel van de LoyalTea omzet hieraan wordt gedoneerd. Deze promotionele theeproducten zijn dus maatschappelijk verantwoord en tegelijkertijd functioneel. Jansen: “We werken met thee vanuit een combinatie van meer dan 30 jaar ervaring in de promotionele wereld en een gedegen kennis van thee. We hebben zowel communicatie- en marke- tingdeskundigen als een gediplomeerde theesommelier in huis.” Kindermishandeling Jansen: “Het idee achter ons product PubliciTEA is om een thee- zakje te gebruiken als ondersteuning van een campagne. Zo heeft de Gemeente Groningen bijvoorbeeld 20.000 theezakjes ingezet ter ondersteuning van hun grote campagne tegen kindermishan- deling. Deze zijn uitgedeeld bij alle buurtcentra, sociale wijkteams en op alle speciaal georganiseerde bijeenkomsten, waaronder op vele scholen. De verpakking, voor- en achterkant van het theezakje plus het theelabeltje waren bij de campagne tegen kindermishandeling één geheel dat de boodschap overbracht wat mensen moeten doen wanneer ze kindermishandeling vermoeden. De theezakjes zijn als communicatiemiddel inge- zet in combinatie met zo’n zeven grote posters die door de stad Groningen hingen en spotjes van bekende Groningers op televisie.” Hij vervolgt: PubliciTEA is helemaal te customizen en te finetu- nen naar een campagne. De verpakking en volledige voor- en achterkant van het theezakje zijn helemaal zelf in te vullen en ook de theelabeltjes zijn te voorzien van teksten en logo’s om ze naadloos te laten aansluiten bij de campagne.” Het Leger des Heils is niet alleen een welzijns- en gezond- heidsorganisatie, maar ook een kerkgemeenschap. Het kerkgenootschap van het Leger des Heils is een protestants- christelijke geloofsgemeenschap, die ontstaan is vanuit het methodisme, een stroming die in de achttiende eeuw in de Engelse (Anglicaanse) kerk opkwam en later een eigen kerk- genootschap vormde. Methodisten leggen de nadruk op een persoonlijke beleving van het geloof en willen dat geloof ook laten zien in de wijze waarop ze als christenen leven en andere mensen helpen. De oprichting vond plaats op 2 juli 1865 onder de naam East London Revival Society door William Booth in Londen, sinds die tijd heeft de organisatie zich verspreid over honderdacht- entwintig landen.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5