PromZ Magazine 1-2019

z 2019 - nummer 1 - www.promz.nl 49 8 I n feite zit er voor de opdrachtgever niet zo veel verschil tussen de ‘traditionele’ leveranciers en de online spe- lers. Ook online leveranciers hebben mensen van vlees en bloed in huis om de klant te ondersteunen. De achterkant is volledig geautomatiseerd, aan de voorkant zijn het mensen die klanten begeleiden. Klanten zijn tegenwoordig bijna 24/7 online en dat verwachten ze ook steeds meer van de bedrijven waarmee ze zaken doen, zowel privé als zakelijk. De (toe)leveranciers in de branche van promotionele producten gebruiken dit argument graag om de klant anno nu te schetsen, en Coolblue wordt vaak genoemd als hét schoolvoorbeeld van de online winkel die de huidige klant Maxilia, leverancier van premiums en give away’s, is door toeleveranciers, collega’s uit de promotionele productenbranche en opdrachtgevers twee jaar achtereen onderscheiden met de award ‘Best Online Performance’. Reden om oprichter/eigenaar Cor van Engelenhoven aan het woord te laten. Hij maakt graag de vergelijking met Coolblue, sowieso met de ontwikkelingen in de retail. ‘Alles voor de klanttevredenheid’ TEKST: KARIN SCHAPER Cor van Engelenhoven (Maxilia): optimaal begrijpt. Bij Coolblue krijg je morgen de wasmachine die je vandaag bestelt, de mensen van Coolblue geven superservice, zijn supervriendelijk en laten de klant met een grote glimlach op het gezicht achter. Coolblue is een feestje, wordt wel gezegd. Van Engelenhoven wil met Maxilia dat feestje zijn voor de inko- pers van premiums en give away’s. Hij wil met Maxilia de beste online aanbieder zijn van bedrukte promotieartikelen met de kortste levertijd en de laagste prijs. Van Engelenhoven richtte Maxilia op in 2007, in de jaren daarvoor was hij ook al actief met een eigen bedrijf in de promobranche. In die jaren deed hij zijn eerste ervaringen als online leverancier op. Maxilia telt circa 60 medewerkers, en is gevestigd in het Utrechtse Rhenen.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5