PromZ Magazine 2-2019

16 D e awards en eervolle vermeldingen (maar ook de nominaties van de overige leveranciers – zie kader) staan voor de vakkennis en inzet van leveranciers van promotionele producten. Ze laten klanten zien dat het vak serieus bezig is en werkt aan verdere professionalisering. De winnaars, maar ook de eervolle vermeldingen en geno- mineerden noemen we ook wel eens ‘de visitekaartjes’ van het promotionele productenvak. Leveranciers mogen met zijn allen best wat meer van die positieve kanten aan de buitenwe- reld laten zien. Mede daarom zijn op initiatief van het vakblad PromZ (en powered by de branchevereniging PPP) dan ook de awards voor de beste leveranciers in het leven geroepen. De prijs voor de beste full service leverancier van het jaar wordt al 17 jaar achtereen uitgereikt, de prijs voor de beste online leve- rancier werd dit jaar voor de vijfde maal uitgereikt. Een vakjury (o.a. bestaande uit deskundigen uit het vak van promotionele producten, loyalty en actiemarketing) heeft op basis van crite- ria een lijst van genomineerden opgesteld van 15 full service leveranciers en (dit jaar) 11 online leveranciers. Publieksprijs De vakjury heeft zijn stem uitgebracht, evenals de toeleveran- ciers uit de branche. Daarnaast hebben zo’n 4500 opdrachtgevers via een speciale votingsite gestemd op hun favoriete genomi- Webo Promotion is uitgeroepen tot Full Service Leverancier van het Jaar 2019. De award voor de Best Online Performance 2019 (voor online leveranciers van promotionele producten) is voor Maxilia. Eervolle vermeldingen in de categorie voor full service leveranciers zijn voor Compacon en Interimage en in de categorie online leveranciers voor Multigift en Allgifts. TEKST: SABINE DOELMAN Awards voor de beste leveranciers van 2019! neerde bedrijven. Stemmen van de opdrachtgevers wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Want juist klanten kunnen heel goed bepalen welke leveranciers ze het beste vinden. Vandaar dat de initiatiefnemers van de awards aan de inkopers vragen hun stem uit te brengen in één of beide categorieën (full service leveran- cier of online leverancier). Velen hebben daaraan gehoor gegeven. De leveranciers met de meeste stemmen van klanten ontvingen de Publieksprijs. In de categorie full service leveranciers ging de Publieksprijs naar Interimage en in de categorie online leveranciers naar Multigift. Criteria De uitkomst is een mix van alle stemmen, die volgens een bepaalde sleutel tot stand komt. Maar de vakjury heeft de belangrijkste stem. Deze hanteert voor de titel van full service leverancier van het Jaar criteria als bijvoorbeeld vernieuwend, creatief, adviserend, vakken- nis, zichtbaarheid en uitstraling naar de markt, website, financiële stabiliteit en aandacht voor MVO. Criteria voor de vakjury bij de best online performance zijn o.m. vindbaarheid, functioneren en overzichtelijkheid van de website, bestelgemak, snelheid van reageren, financiële stabiliteit, assor- timent, samenwerking met toeleveranciers en de bijdrage aan de positieve beeldvorming van de promotionele productenmarkt bij eindklanten. Uitreiking van de vakprijzen door Meryem Lasance (Het Portaal) en presentatrice Pernille La Lau. Op de foto's (vlnr) o.a. de mensen van Allgifts, Multigift, Maxilia, Webo, Compacon en Interimage. FOTO: Ad Bogaard

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5