PromZ Magazine 2-2019

z 2019 - nummer 2 - www.promz.nl 9 ‘Activatie is geen tovenarij, waarmee je met je toverstafje een slecht product tot een succes kunt verheffen. Goede, slimme en impactvolle activatie bereik je alleen door daar heel goed over na te denken, de tijd te nemen en te sparren met specialisten uit het vak.’ (Kees-Jan Rozestraten, zelfstandig communicatieadviseur, pag. 60) WIE ZEGT WAT IN DIT NUMMER ‘Het loont voor merken zeer de moeite om partnerships aan te gaan met goede doelen. Activaties die gebruikmaken van een goed doel scoren gemiddeld 15 procent hoger op deelnamebereidheid in vergelijking met de gemiddelde benchmark van alle activaties.’ (Frank de Bruin, activatiedeskundige, pag. 24) ‘DE KERSTMAN IS EEN VERTROUWDE VERSCHIJNING, MAAR WAT NIET IEDEREEN WEET IS DAT HIJ ZIJN UITER- LIJK PAS SINDS 1930 HEEFT, ÉN: DAT HET UIT EEN BIJZONDERE KOKER KOMT. HET MERK COCA-COLA GAF EEN TEKENAAR DESTIJDS DE OPDRACHT OM EEN GRIJZE, BEBAARDE MAN TE CREËREN VOOR EEN SERIE ADVERTENTIES.’ (Marjolein Straatman, PromZ, pag. 33) ‘Een kerstpakket is niet oubollig, de term is eigenlijk oubollig. Zie het als een goodiebag voor kerst. Iedereen vindt goodiebags leuk en wil ze graag hebben. Misschien moeten we een andere, meer trendy naam bedenken voor het kerstpakket?’ (Antoin van Delst, Florisgifts, pag. 50) ‘Elke week vinden in alle winkels de nodige prijskortingsacties plaats. De consument is de lachende derde.’ (Ed van Eunen, promotiedeskundige, pag. 76) ‘Al die activaties bij elkaar zorgen ervoor dat we ons verhaal nog beter kunnen vertellen.’ (Dennis de Borst, FEBO, pag. 12) ‘Als oud-directeur van Unilever kan ik zeggen: wij bewaakten de merken met ons leven. Dat klinkt een beetje overdreven, maar dan snap je wel waarom Lipton en Magnum groot zijn geworden.’ (Paul Moers, marketing- en retaildeskundige, pag. 12) ‘Wij adviseren onze klanten op basis van hun wensen en ideeën, maar waarmee ze hier de deur uitgaan moeten we zelf goed en leuk vinden, dat is ons motto.’ (Frederique Winterink, Art Poetry & Design, pag. 57)

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5