PromZ Magazine 1-2020
32 I n de branche kent bijna iedereen de meiden van Alert Promotie. Op beurzen, maar ook op bijeenkomsten van de PPP, zijn ze altijd met zijn tweeën. Meestal hoor je ze al aan- komen; altijd vol energie en goed gehumeurd. In 1996 begon Natalie bij Promit op de Herengracht. Sandra kwam er 1 janu- ari 1999 bij en sindsdien zijn ze onafscheidelijk. “Tot 2004 heb- ben we bij elkaar aan 1 bureau gezeten met ieder onze eigen klanten”, vertelt Natalie. “Inmiddels waren we gefuseerd met ter Haar en was het eigenlijk ons cluppie niet meer. Sandra besloot een jaar te gaan zeilen en ik werd moeder in 2005. In juni van dat jaar hebben wij besloten onze krachten te bunde- len en zijn we samen Alert Promotie begonnen.” Hoe typeren jullie jezelf? Sandra: “Aanwezig, klein maar met veel ervaring, betrokken, creatief, informeel en professioneel. We gaan nooit uit van de standaard. Maar aandacht voor het product betekent voor ons ook aandacht voor de wereld om ons heen. De laatste jaren hebben wij steeds meer oog voor duurzaam ondernemen. En 24/7, we hebben nooit een kantoor gehad dus we zijn heel flexibel, of je Ze werken ruim 20 jaar samen en hun bedrijf Alert Promotie bestaat volgende maand 15 jaar. Natalie Bakker en Sandra Peters hebben een schat aan ervaring en blijven de corona- crisis positief. “We zijn blij dat we altijd down to earth gebleven zijn en nauwelijks over- head kosten hebben”, stellen ze beiden. Een vraaggesprek met twee gedreven vrolijke ‘promovrouwen’. Alert Promotie: Twee vrolijke vrouwen met verstand van zaken DOOR PETER VAN GESTEL nu ’s avonds of in ’t weekend belt, we staan voor onze klanten klaar. Laagdrempelig en we hebben heel veel plezier in ons werk. We zijn ook no-nonsense en we lachen heel wat af. ” Natalie valt bij: “We zijn generalisten, maar we houden wel van mooie dingen. Naast het meer standaard assortiment zijn wij altijd op zoek naar iets nieuws. Daarom reizen we ook voor ideeën en eigen import naar het Verre Oosten en Turkije bijvoorbeeld. Kijk, niet iedereen heeft het budget om alleen maar tailor made hele mooie dingen te laten maken, maar we doen het wel graag. En we hebben een voorliefde voor textiel. Maar dat komt gewoon door onze eigen interesse.” Hebben jullie veel last van de crisis? Sandra: “Natuurlijk hebben we last, veel last zelfs. Veel projec- ten werden ‘on hold’ gezet en verschoven naar betere tijden. Natuurlijk hebben een aantal van onze klanten wel iets gedaan richting medewerkers die thuis aan het werk waren, maar daar kun je de schoorsteen niet van laten roken. Toch merken ze heel langzaam dat er enige beweging komt bij klanten”. Natalie: “Op dit moment hebben we de focus op creativiteit en duurzaamheid. Bedrijfsprofiel Sandra en Natalie 8
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5