PromZ Magazine 1-2020
2020 - nummer 1 – www.promz.nl 35 z (advertentie) Alert Promotie: Twee vrolijke vrouwen met verstand van zaken 9 We zijn nu druk met het behalen van een Ecovadis Certificaat. En ook bezig met persoonlijke videoboodschappen, gekoppeld aan een leuk geschenk. Kijk, wij moeten het als bedrijf hebben van onze persoonlijk- heid. Mensen kiezen voor ons om wie wij zijn en de manier waarop wij voor klanten werken, in combinatie met de creativiteit en kwaliteit die wij leveren. Daar baseren ze de keuze op. Jullie zijn zelf actief met video’s op Linkdin onder de titel ‘promomeuk of promoleuk’ Natalie: “Iedereen vindt het leuk om een cadeautje te ontvangen. Ook wij nog steeds na al die jaren. Maar we willen geen rotzooi. Je wilt echt iets ontvangen dat toegevoegde waarde heeft. Dat vind je trouwens vaak bij specialisten. Iets dat niet iedereen in zijn voorraad heeft.” Sandra: “Om onze (potentiële) klanten te laten zien wat er allemaal mogelijk is en om ze te inspireren, maken we met enige regelmaat een filmpje dat we dan plaatsen. Hierin stellen we zelf, met een knipoog, proefondervindelijk vast of een promotioneel product wat is.” Wat voor type klanten trekken jullie aan? Sandra, lachend,: “Gezellige klanten. Veel klanten zijn al vanaf het begin bij ons. Het zijn mensen die volledig ontzorgt willen worden en uitgaan van ons advies of onze creativiteit. Voor elke promotionele hulpvraag zetten ze ons in en we staan altijd voor ze klaar; van kleine spoedjes tot complexe actiematige sales promotion. Voor onze klan- ten telt niet alleen het eindresultaat. Onze kwaliteit zit ‘m ook in de weg ernaartoe. Ze zoeken naar meer dan alleen een promotieartikel en waarderen onze humor en persoonlijk contact Natalie: “We gaan echt tot het gaatje maar nee is ook een antwoord en daar zijn wij heel duidelijk in. En klanten accepteren dat van ons. We hebben wel eens een klus verloren omdat we iets niet binnen de tijd konden leveren en een concurrent zei van wel. Die kon dat uiteindelijk ook niet en we kregen die klant dan ook weer terug. Klanten weten echt wat ze aan ons hebben. Onze klanten zitten toch vaak in het iets hogere segment. Ze verwachten ook veel van ons op bijvoorbeeld wet- en regelgeving. We hebben zelf alle voorlichtingen en cursussen gevolgd van de PPP en als we het zelf niet weten schakelen we een expert in. Maar wat we verkopen moet gewoon goed zijn en aan alle regels voldoen. Daar zoeken we trouwens ook onze leveranciers op uit. Als het nodig is, laten we zelf ook testen uitvoeren op producten.” Kunnen jullie iets vertellen over het netwerk PromoforGift? Sandra: “PromoforGift is een samenwerking tussen een aantal heel ervaren bedrijven uit de promotionele wereld. En iedereen in het netwerk heeft wel een eigen specialisme. Op het gebied van kerstge- schenken of textiel, maar ook bijvoorbeeld kunst. Heel erg leuk want je kunt sparren met de leden onderling, van ‘hoe pak je zoiets aan’ tot ‘waar haal je dit of dat product vandaan?’. Natalie: “Bovendien hebben we gezamenlijk meer marketingkracht. Zo geven we één keer per twee jaar het Inspiratieboek uit, met daarin een selectie van producten en diensten van alle deelnemers en preferred suppliers. Daarnaast doen we een aantal keren per jaar themamailingen, bijvoorbeeld op het gebied van duurzaamheid. Dat zijn dingen die je niet zo snel in je eentje doet, maar wel samen in deze groep. Voor ons heeft het lid- maatschap van PromoforGift echt toegevoegde waarde; Samen Sterk is waar de groep voor staat.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5