PromZ Magazine 1-2020
z 2020 - nummer 1 - www.promz.nl 37 8 Niemand is een binnenmens, buiten is iedereen op z’n best! Een insight die retailer Bever hanteert om mensen te activeren outdoor uitdagingen op te zoeken. Tevens is het een mooie oproep om met een open mind de mogelijkheden van buitenbeleving in kaart te brengen. “Buiten is iedereen op z’n best” de kracht van outdoor activaties D e outdoor markt heeft een metamorfose ondergaan en profiteert van vele positieve ontwikkelingen en trends. Een breed scala aan buiten activiteiten wint aan populariteit. Begonnen met avontuurlijk wandelen en kampe- ren in de natuur, heeft de outdoor trend doorgezet naar lekker buiten koken in eigen tuin. In de promotionele producten industrie kunnen we dezelfde ontwikkeling zien lopen van bijvoorbeeld het oerdegelijke Victorinox Swiss Champ zakmes tot de meest complete Fatboy outdoor lounge collectie. Toen was geluk nog heel gewoon Ooit begonnen toen we in Nederland iets meer vrije tijd kregen en we er voorzichtig op uit trokken: kamperen met gezin of vrienden in een tentje aan de kust of in de Veluwse bossen. Je kookte op een simpel Campinggaz pitje de eenpan’s hap van de dag en genoot van de vrijheid met als afsluiting een lekker biertje bij zonsondergang. Ook het buitenleven rond het huis was eenvoudig. Een set klapstoe- len en dito tafel zodra de zon scheen. Je was al een hele held als je een barbecue bezat. Gezellig buiten genieten deed Nederland met name in de zomer op de paar vrije dagen die men samen had. DOOR FRANK DE BRUIN Thema: zomer, outdoor & ontspanning
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5