PromZ Magazine 1-2020
z 2020 - nummer 1 - www.promz.nl 45 8 Als er één trend is die razendsnel om zich heen heeft gegrepen, dan is het duurzaamheid. Nederlanders zijn in korte tijd veel ‘groener gaan denken’. Belangrijker nog, ze zijn er ook naar gaan handelen. Dit betekent dus een enorme kans voor bedrijven in onze markt om nog meer duurzame promotionele producten te ontwikkelen De zonnige toekomst van duurzaamheid Z onnepanelen op het dak, netjes ons afval recyclen, elektrisch rijden of biologische producten kopen: alle- maal duurzame ontwikkelingen die in korte tijd popu- lair in Nederland zijn geworden en tegelijkertijd een trend die mogelijkheden biedt voor sales promoties, give aways en incentives. Het toeval wilde dat het mediabedrijf Sanoma, nu onderdeel van DPG media, onlangs onderzoek deed naar ‘duurzaamheid en de Nederlandse bevolking’. Ruim 500 respon- DOOR FRANK DE BRUIN Thema: duurzaam & eco denten in de leeftijd van 18 t/m 80 jaar werd de mening gevraagd over verschillende aspecten van duurzaamheid. En met zeer groene uitkomsten! Maar liefst 71% van de Nederlanders maakt zich zorgen over de toekomst van de aarde Een nog grotere groep van 73% geeft aan dat duur- zaamheid de komende jaren belangrijker wordt. Dat speelt zowel bij mannen als bij vrouwen en in alle leeftijdscate- gorieën.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5