PromZ Magazine 1-2020
2020 - nummer 1 - www.promz.nl 5 PromZ Magazine 21ste jaargang, mei 2020 PromZ Magazine is een uitgave van Het Portaal Uitgevers B.V. Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer Tel: 075-6475747 E-mail: traffic@hetportaal.com Verschijningsfrequentie: 3x per jaar, nr 3 is in combinatie met de ProductZ Finder Oplage: 16.000 exemplaren Abonnementen: Kunnen op elk gewenst moment ingaan voor de periode van een jaar. De abonnementsprijs bedraagt A 30,- (incl. 6% BTW en verzendkosten). Abonnementen dienen bij voorkeur via traffic@ hetportaal.com te worden opgezegd, tenminste een maand voor het verstrijken van de abon- nementsperiode. Adreswijzigingen: Dienen bij voorkeur, onder vermelding van het abonneenummer op de adresdrager, via traffic@hetportaal.com te worden doorgegeven. Hoofdredactie: Peter van Gestel Redactionele medewerkers: Frank de Bruin, Sak van den Boom, Ed van Eunen, Lisette Erdtsieck, Allard Frederiks, mr Alexander Singewald Redactie-adres: Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer Mob: +31 (0)6-33637794 E-mail: peter.vangestel@hetportaal.com Bladmanagement: John M. Swaab Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-54994998 E-mail: john.swaab@hetportaal.com Advertentie-acquisitie: John M. Swaab Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-54994998 E-mail: john.swaab@hetportaal.com Meryem Lasance-Karakus Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-41960718 E-mail: meryem.karakus@hetportaal.com Arjan Woortman Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-31773589 E-mail: arjan.woortman@hetportaal.com Pierre van den Ancker Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-43854384 E-mail: pierre.vandenacker@hetportaal.com Traffic: Hanna ter Velde Tel: +31 (0)75-6475747 E-mail: traffic@hetportaal.com Beeldmateriaal: BC Fotografie, Ad Bogaard, iStockphoto, Hollandse Hoogte, Luzan Veenendaal Vormgeving en DTP: Finnmedia, Alkmaar © Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of open- baar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. 9 “Waarom schrijf je niets over al die ondeugdelijke mondkapjes? Zeker bang je eigen nest te bevuilen.” De afgelopen weken heb ik meerdere malen deze vraag gesteld gekregen. Nee, ik ben niet bang mijn eigen nest te bevuilen. Maar als je letterlijk een huilende ondernemer uit de branche aan de telefoon hebt die je vertelt met zijn ‘nagels aan de dakgoot te hangen’, vraag je jezelf wel af “geef ik hem nu het laatste zetje op het moment dat ik hier iets over ga schrijven?” In dit nummer van PromZ Magazine een groot interview over het belang van product compliance, naar aanleiding van alle ondeugdelijke beschermingsmaterialen die de gezond- heidsmarkt overspoelen. Dit artikel wil uiteraard een signaal afgeven: breng geen mensen in gevaar door inferieure spullen op de markt te brengen. Anderzijds richt het zich ook op de kansen die zich voordoen in onze markt: de introductie van de community masks. Een grote markt, die bij uitstek geschikt is bediend te worden door bedrijven uit onze branche. Dit gaat de komende periode hét promotionele product worden. Het zijn moeilijke tijden voor veel bedrijven. Toch roep ik hierbij marketeers op om juist in deze tijd na te denken over anticyclische investeringen in de inzet van promotionele producten. Juist nu is het van het grootste belang om de relatie met je klanten te bestendigen. En hoe kan dit beter dan met een doeltreffend promotioneel product? Voorwoord COLOFON DOOR PETER VAN GESTEL p r o m z
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5