PromZ Magazine 1-2020

z 2020 - nummer 1 - www.promz.nl 55 8 In deze tijd van (nog veelal) dichte scholen en thuiswerkende ouders groeit de behoefte aan producten waar ook kinderen zich mee kunnen vermaken. Kinderen en de B2B markt: een betrokken bedrijf denkt aan de kleintjes Z o is de ouderwetse legpuzzel weer ongekend popu- lair, evenals bordspelletjes waar Bol.com er momen- teel anderhalf keer meer van verkoopt dan normaal. Ook, of misschien vooral, het bordspel Pandemic, normaliter niet echt een bestseller, behoort opeens tot een van de best verko- pende spellen. Enkele bedrijven kochten het ook als geschenk voor het thuis verblijvend personeel. Een mooie geste, en in deze tijd natuurlijk niet zo vergezocht. Het doet de vraag ont- staan in hoeverre kinderen meegerekend worden in de aan- dacht voor relaties en personeel in de B2B markt. Misschien zijn zakelijke contacten met kinderen wel net zo blij met een cadeautje voor hun kroost als iets leuks voor hen zelf. Ook kan het bijdragen tot het gevoel van personeel en bedrijf als een grote ‘extended family’. De reclamewereld en promotionele producten branche is goed op de hoogte van de invloed van kinderen op de beslissingen van hun (groot)ouders in de supermarkt. Met acties als voetbal- plaatjes, moestuintjes en pluche beestjes, wordt daar rijkelijk op ingespeeld. Uit onderzoek voor RTL BrandDeli uit 2019 komt naar DOOR LISETTE ERDTSIECK Thema: kidz FOTO: iStock

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5