PromZ Magazine 1-2020
2020 - nummer 1 - www.promz.nl 71 no t e z Wanneer heb jij opa voor het eerst gezoend, oma? We blijven voorlopig nog even overgeleverd aan moderne communi- catiemiddelen om met elkaar in contact te blijven. Om sociaal contact en bijbehorende leuke gesprekken te stimuleren, ontwikkelde het Zeeuwse marketing-en communicatiebureau Pieters Media een digitaal cadeautje voor heel Nederland en Vlaanderen: Babbelbingo. Het online spel speel je tijdens de videochat met vrienden, familie of collega’s via babbelbingo.com en is nu gratis beschikbaar. Anders dan het gewone Bingo spel, is elk nummer gekoppeld aan een vraag of een opdracht. Staat het getrokken nummer op de bingokaart, dan beant- woorden de spelers de vraag of voeren de opdracht uit. De meer dan honderd vragen nodigen uit tot het vertellen van leuke anekdotes en geven verras- sende inzichten in je medespelers. Veel vragen zul je nog nooit aan elkaar gesteld hebben, laat staan aan je opa en oma. ‘Wanneer heb jij opa voor het eerst gezoend, oma?’ Kortom, met Babbelbingo heb je altijd wat te vertellen en leer je elkaar ondanks social distancing beter kennen. Veel thuiswerkers missen het sociale aspect van werken. Even een babbel- tje bij de koffie of snel even bij een collega binnenlopen. Daarom is er ook Babbelbingo voor teams. Net zo leuk, maar iets serieuzer van opzet. Bij deze variant bestaat de vragenlijst uit een combinatie van persoonlijke en zakelijke vragen. De persoonlijke vragen zijn meer gericht op samenwerking, talent en ambitie. De zakelijke vragen gaan onder andere over de economische perspectieven in de branche. De vragen zijn ontwikkeld in samenwerking met Rob d’Hondt, auteur van het Praktijkboek. Motiverende gespreksvoering. Ook Babbelbingo voor teams is gratis beschik- baar via www.babbelbingo.com Kop op tegen corona Hokra wil graag een bijdrage leveren in de strijd tegen Corona door op een creatieve manier geld te genereren voor het Rode Kruis. Daarom star- ten ze de actie “Kop op! Tegen Corona”. Wat de Corona crisis ons brengt is dat we allemaal massaal zijn gaan beeldbellen om te vergaderen, te overleggen enz. Een kop koffie of thee hoort daarbij. Zo ontstond het idee van de Beeld-Bel-Mok waarbij de onderzijde bedrukt is met een smile of, als je ’m draait, is de uitdrukking sip. Dan kan je voortaan in de beeld-bel meeting je stemming gemakkelijk laten zien aan je gesprekspartner. Of aan de hele groep. Ook als je op mute staat. Of om voor of tegen iets stemmen. Van iedere verkochte Beeld-Bel-Mok gaat de hele opbrengst ( € 2,00 per mok) naar het Rode Kruis zodat zij daar voedselboxen voor getroffenen van de coronacrisis kunnen samenstellen. Meer info: Rode Kruis. Aan het einde van de actie zullen wij helder com- municeren wat de totale opbrengst is en hoe die is opgebouwd. Je kunt de mokken bestellen op www.hokra.nl/kop-op met of zonder bedrijfslogo. Op deze manier laten we tevens zien dat merk- activatiecampagnes met promotionele artikelen werken als je bepaalde doelen wilt halen.
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5