PromZ Magazine 2-2020
24 Jeannette Bos Het is of de duivel ermee speelt. Op het moment dat schrijver dezes bezig is met een artikel over kerst is er een hittegolf. Zo ook nu. Het blijft vreemd om het met 32 graden over kerst te hebben. Maar aan de andere kant is het goed je in te leven in de persoon die bepaalt wat de trends zijn voor kerst 2021. Daar gaat immers een lange tijd aan research aan vooraf. De trends worden zelfs zo’n 2 jaar van de voren bepaalt. Een gesprek met Jeannette Bos, die voor de kerstdivisie van Bickery Food Group de trends in kaart brengt. Kersttrends 2021 DOOR: PETER VAN GESTEL J eannette Bos is lange tijd werkzaam geweest als hoofd van de afdeling concept en design van de Bijenkorf. Haar taak was daar om de verschillende pro- ductgroepen, van fashion tot interior design, op eenzelfde niveau te houden voor wat betreft stijl en ‘hip’ zijn. Na haar Bijenkorf tijd heeft ze voor meerdere bedrijven gewerkt, altijd op het gebied van conceptontwikkeling en inkoop. “Diverse trends lopen in elkaar over”, stel Bos. “Of het nu gaat om fashiontrends of foodtrends. Als je zo lang in het vak zit als ik, begin je verbanden te zien. Ik heb geen glazen bol, maar het is gewoon gedegen onderzoek, lezen en verbanden leggen.” De ultieme ervaring Elk jaar schotelt Oscar Sjoerds, commercieel directeur van de kerstdivisie van de Bickery Food Group, zijn klanten de nieuwste
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5