PromZ Magazine 2-2020

2020 - nummer 2 - www.promz.nl 7 PromZ Magazine 21ste jaargang, september 2020 PromZ Magazine is een uitgave van Het Portaal Uitgevers B.V. Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer Tel: 075-6475747 E-mail: traffic@hetportaal.com Verschijningsfrequentie: 3x per jaar, nr 3 is in combinatie met de ProductZ Finder Oplage: 16.000 exemplaren Abonnementen: Kunnen op elk gewenst moment ingaan voor de periode van een jaar. De abonnementsprijs bedraagt A 30,- (incl. 6% BTW en verzendkosten). Abonnementen dienen bij voorkeur via traffic@hetportaal.com te worden opgezegd, tenminste een maand voor het verstrijken van de abonnementsperiode. Adreswijzigingen: Dienen bij voorkeur, onder vermelding van het abonneenummer op de adresdrager, via traffic@hetportaal.com te worden doorgegeven. Hoofdredactie: Peter van Gestel Redactionele medewerkers: Frank de Bruin, Sak van den Boom, Ed van Eunen, Lisette Erdtsieck, Allard Frederiks, mr Alexander Singewald Redactie-adres: Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer Mob: +31 (0)6-33637794 E-mail: peter.vangestel@hetportaal.com Bladmanagement: John M. Swaab Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-54994998 E-mail: john.swaab@hetportaal.com Advertentie-acquisitie: John M. Swaab Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-54994998 E-mail: john.swaab@hetportaal.com Meryem Lasance-Karakus Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-41960718 E-mail: meryem.karakus@hetportaal.com Arjan Woortman Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-31773589 E-mail: arjan.woortman@hetportaal.com Pierre van den Ancker Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-43854384 E-mail: pierre.vandenacker@hetportaal.com Traffic: Hanna ter Velde Tel: +31 (0)75-6475747 E-mail: traffic@hetportaal.com Beeldmateriaal: BC Fotografie, Ad Bogaard, iStockphoto, Hollandse Hoogte, Luzan Veenendaal Vormgeving en DTP: Finnmedia, Alkmaar © Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of open- baar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. 9 Als er één ding positief is aan deze crisis, dan is het dat we gedwongen worden op een andere manier naar onze business te kijken. Out-of-the-box - zoals dat zo mooi heet - kijken naar onze dagelijkse werkzaamheden en bedenken hoe we dingen anders kunnen doen, zodat we onze relaties of klanten toch zo goed mogelijk kunnen bedienen. Als ik zie wat er in de korte tijd dat ik werkzaam ben bij uitgeverij het Portaal intern is veranderd, dan kan ik niet anders dan daar met trots naar kijken. Zo is er een compleet nieuw bedrijf uit de grond gestampt, met koortsdetectie systemen, portaalcheck.com genaamd. En zelf zijn we als redactie veel meer aandacht gaan besteden aan video, iets wat compleet buiten onze comfort zone lag. Waar normaal gesproken veranderingen lang duren of tegenwerking krijgen, zijn we nu met zijn allen flexibel en innovatief als nooit tevoren. Ook in het vak zie ik initiatieven waar ik blij van word. Nieuwe producten, nieuwe diensten en nieuwe manieren om jou als klant te benaderen. Iets waarvan we nu en in de toekomst natuur- lijk verslag van blijven doen. En gelukkig verschijnen er weer meerdere sales promotion acties in winkels en zie ik ook b-to-b weer het één en ander voorbij komen. Ofwel, het promotionele vliegwiel komt weer langzaam op gang. In deze kerstspecial natuurlijk alles over geschenken, pakketten, leveranciers en trends in de kerstmarkt. Maar tevens – en ook daar ben ik trots op – een interview door onze medewerker Ruud Slierings met Caroline van Turennout, Manager Marketing & Communication Europe bij Zeeman. Onder meer over het belang van activatie in de merkstrategie van Zeeman. Veel leesplezier en vooral veel inspiratie en nieuwe inzichten gewenst Nieuwe inzichten COLOFON DOOR PETER VAN GESTEL p r o m z

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5