PromZ Magazine 2-2020
2020 - nummer 2 - www.promz.nl 73 no t e z Milieubewuste supercars bij Shell Consumenten kunnen bij Shell sparen voor Supercars die op zout rijden. Al in 2018 bedacht het bureau Brandbase deze Supercars met biologisch afbreekbare racetracks voor Shell, die in eerste instantie bedoeld waren als spaaractie voor de Filipijnen. De speelgoed autootjes moesten met behulp van een electromotor echt op zout water kunnen rijden en zo kin- deren spelenderwijs bekend maken met schone, alternatieve energie. De grootste uitdaging bij dit project lag bij het ontwerpen van de zoutwaterbatterij. Deze vervangbare powerpack moest met enkele druppels zoutwater het autootje zo lang mogelijk kunnen laten rijden. Hiervoor is gebruik gemaakt van de werking van een metaal- lucht batterij, waarbij een plaatje magnesium dient als brandstof voor het opwekken van electrochemische energie. Wanneer het magnesium plaatje uitgewerkt is, kan de zoutwater batterij ver- vangen worden door een electrische batterij. Hierdoor wordt de levensduur en het speelplezier van het product verlengd, zonder afbreuk te doen aan de leerervaring. Fortune Factory tekent exclusieve samenwerking MKB Nederland Fortune Factory verbindt zich als exclusief partner voor geschenken en attenties aan de ‘Dag van de Ondernemer’. MKB Nederland, de initiatiefnemer van deze themadag, zet op de derde vrijdag in november in op de ondersteuning en viering van het ‘ondernemer- schap. De ondernemer zelf wordt in het zonnetje gezet, of anderszins aangenaam verrast… Fortune Factory komt met een speciale geschenklijn waar- mee deze dag wordt ondersteund. Van blikjes snoepgoed tot een Olijfboompje of een ‘Taart op de Mat’. Kleine atten- ties ter aanmoediging, als hart onder de riem of gewoon als blijk van waardering. “Juist nu is dit harder nodig dan ooit”, aldus Erik Jan Gulden van Fortune Factory. De ‘Dag van de Ondernemer’ staat sinds 2016 op de agenda. Erik Jan Gulden van Fortune Factory: “Het MKB is goed voor zo’n 72% van alle werkgelegenheid. We hebben er onze welvaart aan te danken. Met een assortiment voor bijzon- dere dagen als “De Dag van de Zorg” en “de Dag van de Leraar”, betitelt Fortune Factory zich als ‘geschenk-experts’. Zeker in deze moeilijke tijd, mogen we onze waardering voor ondernemerschap, lef, durf en drive om te innoveren en investeren, best wel eens uiten.” (advertentie)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5