PromZ Magazine 3-2020

z 2020 - nummer 3 - www.promz.nl 51 8 A llereerst dit: een nieuw promotioneel product ontwikkelen is een vak. We pretenderen dan ook niet hier het werk van een supplier of distributeur te kunnen doen. Toch is het interessant om met mensen met verstand van marketing en sales promotion te brainstormen over hoe de wereld – al dan niet blijvend – verandert. Wat zijn consequenties van het sterk afgenomen woon-werkver- keer? Krijg je als bedrijf je merk en bedrijfscultuur nog voor het voetlicht bij medewerkers die thuis werken? Hoe zorg je ervoor dat mensen niet in een sociaal isolement terecht komen? Op welke manier zouden mensen los van social media fysiek samen kunnen komen? Kun je dit soort vragen beantwoorden, dan kun je daar ook producten bij verzinnen. Zo zijn we deze brainstorm ingegaan. Bedoeld om de branche te inspireren. Verhuur je lease-auto Vanzelfsprekend komt thuiswerken en alles wat daarmee te Als gevolg van corona en de daaruit voortvloeiende beperkingen verandert ons gedrag. We werken thuis maar zijn vaker buiten in de natuur te vinden en we hebben massaal huisdieren aangeschaft om dat ook legitiem te kunnen doen. Het is een tijd met grote uit- dagingen en tegelijkertijd biedt het ook vele kansen voor onze branche. Vanuit dit perspec- tief organiseerde PromZ Magazine een brainstormsessie met als deelnemers Nanne Bos, wereldwijd verantwoordelijk voor het ING merk, Jerome Jacquot, eigenaar van het creatieve bureau C-Two, sales promotion specialist Ed van Eunen en uitgever John Michael Swaab. Gratis koffie en covid crib DOOR PETER VAN GESTEL maken heeft als eerste ter sprake. Zelfs met een vaccin verwacht iedereen dat mensen met een kantoorbaan gemiddeld twee dagen per week thuis zullen blijven werken. Dat heeft grote gevolgen voor verkeer en infrastructuur. Wat bijvoorbeeld te doen met al die lease auto’s die stilstaan? Gaan we die verhuren aan mensen zonder auto? Waarom niet eigenlijk? Het zou een nieuw product kunnen zijn: reserveer een auto voor een halve of een hele dag, of meerdere dagen. We hebben niet nagedacht over de fiscale gevolgen en de toestemming van de leasemaat- schappij, maar het zou een idee kunnen zijn. Thuiswerken houdt de gemoederen bezig. Want hoe krijg je het als thuiswerkend bedrijf nog voor elkaar om je merk en je bedrijfscultuur voor het voetlicht te krijgen? En hoe zorg er vervolgens weer voor dat iedereen dat op eenzelfde manier uit- draagt richting klanten en relaties? Meerdere bedrijven hebben richtlijnen ontwikkeld over hoe hun mensen gekleed moeten zijn tijdens videobellen en er zijn achtergrond templates ontwik- keld voor programma’s als Zoom en Teams. John Michael Swaab Nanne Bos Jerome Jacquot Ed van Eunen

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5