PromZ Magazine 3-2020

z 2020 - nummer 3 - www.promz.nl 53 Gratis koffie en covid crib 9 Workpod Twee euro thuiswerkvergoeding per dag voor koffie en wc- papier? Waarom geen koffiemachine van de zaak in combinatie met een abonnement voor bonen of koffiecups! In België geeft Nespresso al gratis machines weg mits er een koffieabon- nement is afgesloten. Wij kunnen ons al koffie apparaten voorstellen in de huisstijlkleuren van een bedrijf. Of goede werkstoelen met een geborduurd logo van de gever. Er werd zelf geopperd een ‘workpod’ te laten ontwikkelen door een bedrijf als Ikea. Een geluiddichte ruimte met een mooi design die je in je huis plaatst. Dan heb je geen last van jengelende kinderen of je partner die tegelijkertijd in een Zoom gesprek zit. Scherm voor je, greenscreen achter je, topgeluid, topbeeld en een ergonomische stoel. Gekscherend noemde een andere deelnemer aan onze brainstorm het de ‘çovid crib’ : wij zagen het product al helemaal voor ons. Hieraan gerelateerd komt de brainstormgroep op producten als noise cancelling headp- hones, studiolampen voor bij je computer of een complete streamingset, waarbij alles wat je nodig hebt voor optimaal videobellen in één pakket zit. De dienstenbon Wanneer je steeds vaker thuis bent, dan zijn producten die je thuis gebruikt natuurlijk ook van steeds groter belang. Alle brainstorm deelnemers voorspellen een toename van bijvoorbeeld keuken- gerei als premium en dan met name de exclusievere producten. Ook de trend van duurzame producten zet door, zoals zonnecellen ter verduurzaming van je huis. Zo kwamen we ook terecht bij diensten die gegeven kunnen worden. Waarom bestaat er nog niet een dienstenbon? Een bon die recht geeft op bijvoorbeeld een x-aantal uur een tuinman, een schilder, een schoonmaker of wellicht een thuis kok? Iedereen vond dat hier een markt voor moest zijn, nu huis en de thuisom- geving zo belangrijk aan het worden zijn. Knus Ook knusse huiselijke activiteiten als spelletjes spelen zijn door de coronapandemie enorm in populariteit gestegen en dat zal voorlopig zo blijven is de voorspelling. Van puzzel tot bordspel, mensen zijn op zoek naar dingen samen doen, in plaats van de zoveelste serie op Netflix kijken. Ook het zelf maken van dingen hoort daarbij. Van thuis ambachtelijk speciaalbier brouwen tot het stekken van bijzondere planten; er is van alles te verzinnen wat aansluit bij deze trend en te vermarkten is als bijzonder pro- motioneel product. De paden op… Gelukkig blijven we niet alleen maar thuis. Iedereen die de afgelopen tijd de natuur heeft opgezocht, heeft gemerkt dat de drukte enorm is toegenomen. Of je nu in het bos, op de hei of op het strand loopt of fietst, weer, of geen weer, het lijkt de Kalverstraat voor coronatijd wel. En ook dat biedt meer dan voldoende kansen voor bedrijven in onze markt. Dat hoeven niet alleen nieuwe producten te zijn maar ook items die ineens veel relevanter geworden zijn. Denk aan kaplaarzen met logo, paraplu’s, fietstassen, fietscomputers, caps, picknickmanden en ga zo maar door; het zijn allemaal producten die nu veel beter gewaardeerd zullen worden. Niet alleen kantoor Je zou bijna denken dat werkend Nederland alleen nog maar uit kantoorpersoneel bestaat, maar dat is natuurlijk niet zo. Denk maar eens aan de enorme aantallen productiebedrijven die ons land rijk is. Deze mensen werken helemaal niet thuis. Hoe kunnen we hen nog blij maken met een promotioneel product of relevant geschenk? Ook hier liggen nog veel kansen voor de branche nu het dagelijks leven zo veranderd is. Wat denk je, bij gebrek aan kroegbezoek, van een thuistap met een dartboard erbij? Zomaar een idee dat voorbijkwam in onze anderhalve meter brainstorm. Krijg je als bedrijf je merk en bedrijfscultuur nog voor het voetlicht bij medewerkers die thuis werken?

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5