PromZ Magazine 3-2020
54 Hoe is deze samenwerking ontstaan? Cocky: De gesprekken zijn eigenlijk al twee jaar geleden begon- nen. BeGlobal en Intercedé zijn twee bedrijven die op dezelfde manier naar de markt kijken en op een soortgelijke wijze met klanten omgaan. Na de zomervakantie kwamen de gesprekken in een stroomversnelling. Bij Intercedé stonden we op een twee- sprong. We wisten niet goed wat te doen; groeien op eigen kracht of ons laten overnemen. Het moederbedrijf van Intercédé is een internationaal opererend logistieke professional en dan is ons vak toch een heel andere tak van sport. We zochten een partner met net zoveel passie voor het vak als wij hebben en die hebben we gevonden in BeGlobal. Hoe kijken jullie dan op eenzelfde manier naar de markt? Cocky: We beschouwen dit echt als een vak en we zien een enorme digitaliseringslag die gemaakt moet worden en dat kunnen we gezamenlijk beter aanbieden. Het is dus niet alleen een productbenadering, maar het is veel meer dan dat. Door Twee bekende distributeurs hebben besloten de handen ineen te slaan en samen verder te gaan onder de naam BeGlobal Intercedé. In een tijd die je nu niet in eerste instantie zou omschrijven als hoopgevend. Een gesprek met de hoofdpersonen André Noordwijk, Cocky Schalk en Marco Horneman over het waarom van de samenwerking. BeGlobal en Intercedé gaan samen: Bundeling van kennis grootste pré van de fusie DOOR PETER VAN GESTEL het lidmaatschap van IPPAG kunnen de klanten van Intercédé ook gebruik maken van het internationale netwerk van BeGlobal. Marco: We werken complementair en hebben dezelfde focus op de klant. André: Bij onze IPPAG groep maken we gebruik van het inkoop- kanaal van 32 bedrijven die inkopen in het verre oosten. Tevens zijn we met die groep druk bezig met een carbon tracking tool. Dus we willen onze eindklanten straks duidelijk maken dat we in elk onderdeel van het productieproces goed bezig zijn op het gebied van milieu. Daarnaast draaien we allebei webshops bij klanten. Gezamenlijk hebben we er nu zo’n 25 draaien en dat is steeds belangrijker aan het worden. Ook daar is natuurlijk veel synergie te behalen. Kijk, we zijn pas een week samen, dus is het heel moeilijk om nu met concrete voorbeelden te komen, maar ik ben ervan overtuigd dat klanten van beide bedrijven hier voordeel van gaan hebben. Jullie durven wel in coronatijd! v.l.n.r. André Noordwijk, Cocky Schalk en Marco Horneman
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5