PromZ Magazine 3-2020

z 2020 - nummer 3 - www.promz.nl 55 9 Cocky: Dit is juist een hele goede tijd om dit te doen. Er is natuur- lijk zoveel aan het veranderen, dat het juist nu goed is na te denken over hoe zaken anders en beter kunnen. Hoe zijn jullie de coronatijd tot nu toe doorgekomen? Cocky: De eerste paar weken waren bijzonder lastig. Maar daarna bleek dat de behoefte bij klanten aan de inzet van promotionele producten blijft bestaan, alleen is de inzet anders. Wij merken dat door het wegvallen van de evenementen de pennen en de lanyards wegvallen, maar dat geschenken die meer betekenis hebben, vaker worden ingezet. Daar moet in je op inspelen. André: Onze groei is wel wat afgevlakt. Maar je ziet dat bedrij- ven nu weer op zoek zijn naar verbinding met medewerkers en relaties en dat onze producten daar goed bij passen. Maar het zijn niet meer de gebruikelijke orders. Vaak zoeken bedrijven naar alternatieven voor fysiek bij elkaar komen. Dus voor borrels, bedrijfsuitjes, klantendagen, kerstgala’s en ga zo maar door. We komen echt tegen dat mensen dat fysieke contact een op een vervangen door een geschenk. Cocky: Ook bij hoge scholen en universiteiten merk je die behoefte aan verbinding. Nu zie je online introductiedagen met een presentje in plaats van fysieke introductiedagen. Marco: Zelfs bedrijven die al jaren geen geschenken meer geven aan medewerkers doen dat dit jaar wel. We kunnen natuurlijk niet in de toekomst kijken, dus voor Q1 is het nog maar afwachten. André: Kijk, we zijn echt niet over een nacht ijs gegaan. Maar er zijn zoveel redenen om het wel te doen, dat die opgewogen hebben tegen de nadelen van corona. Onze focus zal de komende tijd liggen op de grote programma’s bij bedrijven, die alles – van webshop tot logistiek en fulfilment – bij ons neerleggen. Daar zijn we sterk in en in dit dat segment willen we groeien. Cocky: Bedrijven zoeken eigenlijk naar een eigen interne Google. Een internationale marketingafdeling wil niet dat regionale of lokale takken van dat bedrijf maar wat promotionele producten kunnen bestellen. Dat moet binnen de internationale voor- waarden. Maar ze moeten wel de ruimte krijgen om die lokale invulling te doen. Daar zijn wij goed in, om die bandbreedte te kunnen garanderen, maar wel binnen de internationale regels op het gebied van compliance, huisstijl, sustainability en ga zo maar door. Marco: Inmiddels kunnen we dit in bijna elke procurement omge- ving voor elkaar krijgen en dat is best lastig. Daar hebben we dan ook echt veel in geïnvesteerd. Cocky: Je hebt ook een bepaalde omvang nodig om daar mee bezig te zijn. Datzelfde geldt voor aanbestedingen. Nu kunnen we daar tijd voor inruimen en dat was voorheen moeilijker. Hoe zien jullie de toekomst? En dan beperk ik me maar even tot volgend jaar want dat is al moeilijk genoeg. André: We hadden allebei de ambitie om flink te groeien en nu we samen zijn, blijft die ambitie overeind. We doen er alles aan om klanten te overtuigen van onze kracht nu we samenzijn. We zijn al jaren bezig met het opzetten van een verantwoorde onderneming Ecovadis, Iso-14001 en 9001 certificering en ga zo maar door, zodat we aan alle randvoorwaarden voldoen om voor grotere opdrachtgevers te kunnen werken. Wat de markt gaat doen weet je natuurlijk nooit. Helemaal waar het de uitgestelde evenementen betreft. Maar we hebben inmid- dels zoveel alternatieven, dat we positief zijn over de toekomst. Tot slot een vraag over de naam van jullie bedrijf. Wat gaat het nu uiteindelijk worden? Marco: Voorlopig is het Beglobal Intercedé. En dan kijken we over een paar maanden wel weer verder. De naam Intercedé bestaat al 27 jaar en dat moet je niet zomaar overboord zetten. Wij willen dat klanten zich welkom voelen in dit nieuwe bedrijf, dus vandaar de twee namen. André: Zodra het kan willen we natuurlijk face-to-face met onze klanten zitten om over de voordelen van de samenwerking te praten, maar voorlopig zal dat via de telefoon of online zijn. Er gaat nog veel gebeuren en de markt zal zeker van ons horen! Een internationale marketingafdeling wil niet dat regionale of lokale takken van dat bedrijf maar wat promotionele producten kunnen bestellen.

RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5