PromZ Magazine 3-2020
z 2020 - nummer 3 - www.promz.nl 59 9 Interimage wint met premium campagne ‘raceblocks’ voor DekaMarkt Als ze dit nog twee jaar volhouden, krijgt de NS wat ons betreft zeker een prijs voor de beste langlopende premiumcampagne. Corendon, Unox en ROC Mondriaan Een andere campagne die we genoemd willen hebben is die van Corendon. Deze reisorganisatie heeft als enige het lef gehad om deze zomer reizen aan te bieden met een gratis coronatest. Er is natuurlijk veel over gezegd en geschreven en je kunt er van alles van vinden, maar de jury vond het moedig en crea- tief een PCR-test in te zetten als premium. Ook creatief vonden we de actie van Unox. Onder het motto ‘koop een pak, doneer een pak’ riep Unox in een advertentie op een pak te kopen. Unox doneerde dan vervolgens een pak aan de voedselbank. Een hele sympathieke actie en wat ons betreft veel beter dan ‘twee voor de prijs van één’. Een campagne die wat ons betreft qua uitvoering heel goed aansloot bij de communicatie was de business-to-business inzending van IdeePlus Promotiebedenkers, die voor het ROC Mondriaan een Smartband ontwikkelde met allerlei features ten behoeve van de ‘Dag van de leraar’. Een mooi uitgevoerd premium en communicatie die daar prima op aansluit. Daarbij werd onder meer ingegaan op het innovatiever- mogen van leraren en het in de gaten houden van gezondheid thuis (in verband met corona). Deen en McDonald’s Dan komen we uit bij de top drie premium campagnes die de jury koos. Alleen de winnaar krijgt de prijs PromZ Premium Campagne 2020, maar we willen de top drie wel bespreken. Op de derde plaats is geëindigd “Klei het zelf”, een spaaractie van Deen supermarkten. Bij elke 15 euro aan boodschappen of bij actieproducten kreeg de klant een zakje klei en je kon in totaal 18 kleuren sparen. Daarnaast werd een app ontwik- keld waarin allerlei klei ideeën te vinden waren. Op de tweede plaats eindigde de premium campagne van Amigo Promotion voor McDonald’s Nederland. Via de McDonald’s app werden een aantal speciaal ontwikkelde Onesies verloot. Vervolgens werd een winactie op social media (Facebook en Instagram) op touw gezet. Het moet gezegd, het was een close call met de win- nende premium campagne. Maar jammer genoeg kan er maar één winnaar zijn. Winnaar Interimage En die winnaar is de ‘raceblocks’ premium campagne die Interimage ontwikkelde voor DekaMarkt. De ‘raceblocks’ waren te sparen bij 15 euro boodschappen en bij aanbiedingen van deelnemende merken. De blocks zijn 100% compatible met Lego en bestaan uit auto’s en onderdelen om een racebaan bij elkaar te sparen. De campagne is doorgezet ondanks het uitstellen van de Nederlandse Grand Prix in Zandvoort en dat getuigt volgens de jury van lef. Het heeft de DekaMarkt ook geen windeieren gelegd, want het was hun meest succesvolle spaaractie ooit. De campagne was wat de jury betreft mooi ‘rond’, met o.a. folders, een winkeldisplay en een social media campagne (Facebook en Youtube). Waren de blocks nu ook nog van gerecycled materiaal, dan had de campagne een tien gekregen. Nu moet Interimage het doen met een dikke negen. Een hele leuke creatieve cam- pagne die aansluit bij de enorme belangstelling voor Formule 1 door Max Verstappen. V.l.n.r. Peter van Gestel, Martin de Winter en Ed van Eunen
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5