PromZ Magazine 1-2021
2021 - nummer 1 - www.promz.nl 5 PromZ Magazine 22ste jaargang, mei 2021 PromZ Magazine is een uitgave van Het Portaal Uitgevers B.V. Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer Tel: 075-6475747 E-mail: traffic@hetportaal.com Verschijningsfrequentie: 3x per jaar, nr 3 is in combinatie met de ProductZ Finder Oplage: 16.000 exemplaren Abonnementen: Kunnen op elk gewenst moment ingaan voor de periode van een jaar. De abonnementsprijs bedraagt A 30,- (incl. 6% BTW en verzendkosten). Abonnementen dienen bij voorkeur via traffic@hetportaal.com te worden opgezegd, tenminste een maand voor het verstrijken van de abonnementsperiode. Adreswijzigingen: Dienen bij voorkeur, onder vermelding van het abonneenummer op de adresdrager, via traffic@hetportaal.com te worden doorgegeven. Hoofdredactie: Peter van Gestel Redactionele medewerkers: Frank de Bruin, Sak van den Boom, Ed van Eunen, Lisette Erdtsieck, Allard Frederiks, Ruud Slierings Redactie-adres: Veerdijk 40-i, 1531 MS Wormer Mob: +31 (0)6-33637794 E-mail: peter.vangestel@hetportaal.com Bladmanagement: John M. Swaab Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-54994998 E-mail: john.swaab@hetportaal.com Advertentie-acquisitie: John M. Swaab Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-54994998 E-mail: john.swaab@hetportaal.com Meryem Lasance-Karakus Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-41960718 E-mail: meryem.karakus@hetportaal.com Pierre van den Ancker Tel: +31 (0)75-6475747 Mob: +31 (0)6-43854384 E-mail: pierre.vandenacker@hetportaal.com Traffic: Hanna ter Velde Tel: +31 (0)75-6475747 E-mail: traffic@hetportaal.com Beeldmateriaal: BC Fotografie, Ad Bogaard, iStockphoto, Hollandse Hoogte, Luzan Veenendaal Vormgeving en DTP: Finnmedia, Alkmaar © Niets uit deze uitgave mag, op welke wijze dan ook, worden vermenigvuldigd en/of open- baar gemaakt zonder voorafgaande toestemming van de uitgever. 9 Voorwoord Je zal maar een bedrijf hebben dat als gevolg van de crisis volkomen stil ligt. Na de honderdste schoonmaak en na van alles geprobeerd te hebben, zie je vervolgens met lede ogen aan hoe traag we hier zijn met vaccineren. ‘Zo traag als dikke stront’, zei mijn opa altijd. Terwijl die vaccinaties nu net de enige mogelijkheid zijn om weer zo snel mogelijk terug te gaan naar enigszins normaal. Gelukkig hebben we als voorbeeld het VK (met een hoge vaccinatiegraad), waar bedrijven volop in beweging zijn. Die investeren in het weer terugwinnen van oude klanten en op zoek zijn naar nieuwe. Die hun merk(en) onder de aandacht brengen van consumenten en relaties en waar de lol in het ondernemen (en het sociale leven) weer begint terug te keren. We gaan richting de zomer en ik kijk uit naar het steeds verder opengaan van de Nederlandse economie. Ik kijk uit naar nieuwe initiatieven en campagnes, waarbij jullie promotionele producten zullen inzetten om merktrouw te verhogen en win- kelbezoek (en restaurants, bars etc.) te stimuleren. Ook kijk ik uit naar jullie sales promotion campagnes rondom de sportzomer met een EK, een Formule 1 race in Zandvoort en de Olympische Spelen. Ik zal de eerste zijn die zich hult in oranje artikelen en meebrult om iedere medelander naar de overwinning te schreeuwen. Ik droom van een wereld die weer terug kan naar normaal en met een beetje mazzel gaat die droom deze zomer uitkomen! Ik wens iedereen een prik toe en weer business as usual. COLOFON DOOR PETER VAN GESTEL p r o m z
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5