210117_PM2_2021_WEB
z 2021 - nummer 2 - www.promz.nl 9 “Het gaat juist vaker mis bij de tweede generatie. Het probleem is dat hun voorgangers de teugels moeilijk loslaten waardoor hun opvolgers optreden als een soort rentmeesters in plaats van te innoveren en te ondernemen.” (Kees van den Hombergh, coach familiebedrijven, pag. 52) WIE ZEGT WAT IN DIT NUMMER? “Denk in mogelijkheden in plaats van onmogelijkheden. Niet zeiken en doorgaan.” (Dick Brandwijk, Brandwijk Kerstpakketten, pag. 27) “Op papier en karton zit vier tot zelfs acht weken levertijd. Dat betekent dat wij ver van tevoren moeten inschatten wat de potentie is van een item dat we aanbieden, om te voorkomen dat we out-of-stock gaan door een tekort aan verpakkingsmateriaal.” (Oscar Sjoerds, Bickery, pag. 68) “Soms krijg ik intern vragen over nieuwe ideeën of schurende campagneconcepten: gaan we nu niet wat te ver? Maar dat is precies wat ik wil: scherpte en af en toe een beetje frictie in onze communicatie.” (Ruurd Neurink, Manager Marketing & Communicatie bij Porsche Nederland, pag. 13) “Het zou goed zijn als er een soort sustainability ranking of levenscyclusanalyse (LCA) zou komen per product, zodat je in één oogopslag kunt zien hoe ‘groen’ een product nu eigenlijk is.” (Jeroen Sölner, Ecogiving, pag. 40) “De klanten hadden even goed kunnen zeggen ‘we zijn weg’, maar de meeste zijn gebleven.” (Thibaut Fontaine, oprichter Kick & Rush, pag 35.)
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5