76 Foto: Sushilla Kouwen. Wat wil je de lezer en de bezoekers van het PromZ-event nu alvast meegeven? “In ieder geval dat het doel niet moet zijn om zoveel mogelijk klanten te vinden. De focus kan beter liggen op het verzamelen van een zo waardevol mogelijke klantenkring. Het idee is dat mensen zó blij van je worden dat ze nog jarenlang zaken met je doen.” Wat is het allerbelangrijkst in de omgang met klanten? “Jezelf onderscheiden door moeite te doen. Dat zit ‘m soms in dingen waar je niet zo snel aan denkt. Veel bedrijven zien bellen of een ‘live’ gesprek met de klant als alledaags werk. Voor de klant is het te midden van al het digitale verkeer juist een schaars ogenblik. Daar kun je veel meer gebruik van maken. Het zijn Jos Burgers schreef verschillende boeken over ondernemen. Daarnaast is hij een veelgevraagd spreker. In die hoedanigheid maakt hij zijn opwachting op PromZ.live Zuid op 12 mei. Een kennismaking. Over verkopen gesproken DOOR MARJOLEIN STRAATMAN momenten waarop je als bedrijf écht contact kunt maken en de tijd kunt nemen voor hem of haar. Laatst vroeg ik een groep verzekeraars of ze na zo’n gesprek met een klant weleens een paar dagen later terugbellen. Gewoon, om te vragen of alles duidelijk is. Dat kost tijd. Maar het is een prachtige kans om jezelf te onderscheiden en voor de persoon aan de andere kant van de lijn misschien wel een reden om klant te blijven. Digitaal krijg je zoiets nooit voor elkaar. Het is het overtreffen van verwachtingen. Dat is essentieel voor de band met de klant.” Hoe ziet dat overtreffen er verder uit? “De basis is dat je nét een extra stap zet dan een klant logischerwijs verwacht. Dat is niet alleen bellen om te vragen of alles nog Jos Burgers
RkJQdWJsaXNoZXIy NDcxNDY5